Kapotte slang zet keuken blank in Burgh-Haamstede

Toegevoegd: 05-08-2023, 21.41 uur
Kapotte slang zet keuken blank in Burgh-Haamstede
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Eugène Harthoorn

BURGH-HAAMSTEDE – De brandweerlieden van Burgh-Haamstede hebben zaterdagmiddag een ouder echtpaar geholpen bij een melding van wateroverlast.

De vrijwilligers werden omstreeks 16.05 uur opgeroepen voor de melding van de wateroverlast aan de Weeldeweg. Ter plaatse bleek dat bij een ouder echtpaar een flinke hoeveelheid water in de keuken stond.

De wateroverlast werd veroorzaakt door een lekke slang van de wasbakkraan. De brandweerlieden hebben de hoofdkraan afgesloten en een groot gedeelte van het water de woning uit getrokken. Een loodgieter is ingeschakeld om de slang te vervangen.

Pietje precies (6-8-2023 om 19:32)
Ja mijnheer P tegenwoordig (helaas voor U ) zitten er gewapende(staalomwikkelde slangen ) van de muur naar de kraan ,moderne tijd niks aan te doen
Emergo (6-8-2023 om 19:25)
@Belastbaar Lees het artikel nog eens GOED, misschien begrijp je het dan.
TF (6-8-2023 om 18:47)
Mijn dakgoot lekt, straks de brandweer maar even bellen
Belastbaar (6-8-2023 om 16:43)
Is dat geen taak voor de woningbouwvereniging of naaste familieleden, ipv overheid.
P (6-8-2023 om 15:16)
Bij wie ligt er nu nog slang in huis, op waterleiding aangesloten, om wasbak of iets dergelijks te vullen??? Vakantiehuis ofzo?? raar verhaal wat mij betreft. Ik hoop dat de loodgieter er gelijk een buizensysteem van gemaakt heeft, zoals het hoort.
Ad Jonkers (6-8-2023 om 08:11)
Wat voor slang, een python of een andere soort? Sorry, flauw maar kon het niet laten! Heel vervelend voor de oudere bewoners, hopelijk niet te veel blijvende schade, sterkte ermee......