Politieonderzoek naar woningbrand Baljuwlaan Middelburg

Toegevoegd: 06-09-2023, 11.29 uur
Door: Eugène Harthoorn

MIDDELBURG - De politie doet op dit moment sporenonderzoek in de woning waar gisteren in Middelburg een felle brand woedde. De bewoner van het huis zit nog vast vanwege de verdenking van brandstichting.

De brandweer werd rond 09.45 uur met spoed naar de Baljuwlaan gestuurd omdat brand was uitgebroken op de begane grond van een woning aldaar. Agenten hielden ter plekke een mannelijke bewoner aan omdat hij de brand zou hebben aangestoken. De man verzette zich en heeft om die reden een tijdje op de grond gelegen om vervolgens in een busje te worden afgevoerd. Volgens de politie zat de man vanochtend nog vast.

Medewerkers van de Forensische Opsporing deden vanochtend onderzoek in het zwaarbeschadigde pand. Politieagenten bewaken nog altijd de plaats delict. Ook is de brandgang achter de woning nog steeds afgezet met linten. De politie bevestigt dat het onderzoek naar de brand nog loopt. Om die reden zijn verder ook nog niet veel details bekend.

pappajesse (6-9-2023 om 17:46)
En nou wordt die persoon wel geholpen?????????????????????? klotesamenleving.
Dennis (6-9-2023 om 17:44)
@Jo de Koeck De bewoner is tevens eigenaar van deze woning, dit is een koopwoning en de man hebt heel het huis verbouwd over de loop de jaren, ik denk zelf dan ook dat die het niet zelf heb aangestoken of er moet psychisch iets niet goed zijn gegaan wat altije kan gebeuren bij iemand.
Jo de Koeck (6-9-2023 om 13:07)
Gisteren op TV soortgelijke brandstichting elders in Nederland. Het huis van een ander in brand steken wat zou de woningstichting daar aan doen? Wordt altijd makkelijk geroepen "verzekering" maar dit persoon is het volgens mij niet waard daar te huren, je zal er maar naast wonen als het echt fout gaat. Misschien verhuizen naar een vrijstaande stalen opslagcontainer?