Man overleden op strand Cadzand

Toegevoegd: 22-11-2023, 16.04 uur - Update: 22-11-2023, 16.41 uur

CADZAND - Op het strand van Cadzand is woensdagmiddag een man overleden. De inzet van de opgeroepen hulpdiensten mocht niet meer baten. Dat heeft de politie bevestigd.

Naast de ambulancedienst werden ook de brandweer, de politie en de KNRM opgeroepen nadat rond 14.10 uur melding was gemaakt van een reanimatie aan de waterlijn ter hoogte van strandpaviljoen DOK41 bij de Zwartepolderweg. Na de melding werd ook de traumahelikopter uit Amsterdam opgeroepen maar de inzet hiervan werd geannuleerd toen het traumateam boven Walcheren vloog. De inzet van de hulpdiensten mocht helaas niet meer baten, het slachtoffer is ter plaatse overleden.

Volgens de politie werd gemeld dat de persoon te water was geraakt, maar over de verdere omstandigheden is nog niets bekend. De brandweer is gevraagd om ter plekke zichtschermen en een tent te plaatsen. De politie laat weten nader onderzoek te doen naar de toedracht van het overlijden. De Forensische Opsporing (FO) was kort na 16.00 uur ter plaatse,

Zie ook:

Michiel de Ruyter (23-11-2023 om 11:10)
Volgens mij werd de Belgische Trauma heli op hetzelfde moment ingezet in Sint Kruis (NL). https://www.hvzeeland.nl/nieuws/56197-traumaheli-ingezet-bij-ernstig-ongeluk-sint-kruis/
Drica (22-11-2023 om 19:21)
Toe maar de TH uit Amsterdam. Terwijl in de omgeving van Cadzand net over de grens ook MUG's zijn. Ik vraag me ook al een tijdje niet meer af waarom de zorgverzekering jaarlijks meer wordt onder het mom van personeelskosten. En ja die 385 pegels jaarlijks zullen voor deze dure reiskosten niet meer weg te denken zijn. Ik zou best ook willen kiezen voor welke traumaheli vereniging ik wil betalen. Soms denk ik dat Zeeland de grootste sponsor is die deze ploeg in leven houdt. Ik kan me nl echt niet indenken dat ze op no cure no pay basis werken. RIP meneer sterkte aan de nabestaanden en omstaanders.
Danny (22-11-2023 om 17:29)
En weer onnodige tijd voor de trauma Heli, 14:15 werd die opgeroepen vanaf Amsterdam na 40min hing die boven Walcheren en kon omdraaien terwijl Belgische Trauma op 10-15min afstand komt! Heli kon dus weer 40min terug. Onnodige tijd verspeeld helaas niet duidelijk of dit slachtoffer had kunnen redden.