Arrestatie na botsing met brand A58 's-Heer Arendskerke

Toegevoegd: 20-02-2024, 10.21 uur
Na de botsing vloog één van de voertuigen in brand.
© Foto: Roland de Jong

'S-HEER ARENDSKERKE - Eén van de betrokkenen van de botsing waarbij gisteren op de A58 een auto vlam vatte, wordt verdacht van het rijden onder invloed van alcohol en drugs, het rijden met een geschorst rijbewijs en gevaarlijk rijgedrag. De persoon is aangehouden.

Op de snelweg ontstond rond 18.15 uur ter hoogte van 's-Heer Arendskerke een kop-staartbotsing waarbij één van de betrokken voertuigen vlam vatte. Brandweerlieden hebben de brand geblust. Geen van de betrokkenen bleek gewond te zijn geraakt. Wel bleek er volgens de politie van alles mis te zijn met één van de betrokken bestuurders.

"De bestuurder die de aanrijding veroorzaakt had, werd aangehouden. Hij bleek namelijk onder invloed te zijn van alcohol en drugs. De 38-jarige Middelburger stemde aanvankelijk toe in een speeksel- en een ademtest maar weigerde aan het bureau de bloedproef. Bovendien bestuurde hij de auto terwijl zijn rijbewijs geschorst is", zo heeft de politie vanochtend bekendgemaakt.

Vanwege het incident werd de snelweg tijdelijk afgesloten richting Bergen op Zoom. Rond 18.45 uur kon één rijstrook weer worden opengesteld en kwam het verkeer weer op gang. De uitgebrande auto werd rond 19.10 uur afgevoerd. De weg kon echter nog niet meteen daarna weer helemaal open want door de brand was het wegdek van de vluchtstrook beschadigd geraakt.

timsalabim (20-2-2024 om 13:34)
Ga jij daar persoonlijk voor zorgen Ad? En ga jij dan ook controleren of hij echt niet meer in een auto stapt of mogen anderen mensen dat weer doen van jou?
Peter (20-2-2024 om 13:10)
Het is de zoveelste verdachte die onder drug en alcohol aan het verkeer deelnam. Zijn er nog mensen die wel nuchter rijden is de vraag? Je begint jezelf toch echt zorgen te maken over de hoeveelheid gebruikers op de weg. Blijkbaar geen prioriteit van de politie om daar op te controleren terwijl het wel een enorm probleem is als ik zie hoeveel ze er binnen een week van de weg halen. Je zou maar zo’n gek tegenkomen. Op snelheid controleren heeft dan weer wel prioriteit. Want ja boetes daarvoor liggen hoger dan de boetes voor alcohol en drugs. Begrijpt u het nog? Ik niet. Ja dat het begrotingstekort sneller gedicht is. Ik heb. Even geteld, 6 mensen in 1 week tijd. Dan zijn het er n.a.w. Nog meer. Bizar
Corrie (20-2-2024 om 13:01)
Meer vertredingen zijn er nog wel maar dat zijn er inderdaad genoeg om die persoon niet meer op de weg te laten
C Versluis (20-2-2024 om 12:38)
En als je daar als oudere een aanrijding mee hebt kun je een verplichte cursus gaan volgen want dan heb je niet opgelet !!!
Ad Jonkers (20-2-2024 om 11:11)
Een forse reeks aan hele zware overtredingen. Rijbewijs niet meer terug geven en voor de rest van zijn leven uit het verkeer verbannen. Het woord / begrip " wegpiraat" is op deze persoon zeker van toepassing.