Bekeuringen uitgedeeld bij verkeerscontroles op Walcheren

Toegevoegd: 27-02-2024, 08.49 uur
Bekeuringen uitgedeeld bij verkeerscontroles op Walcheren
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Eugène Harthoorn

MIDDELBURG – Bij controles afgelopen nacht zijn er meerdere bekeuring uitgeschreven. Er werd zelfs een auto in beslag genomen.

De politie van het basisteam Walcheren lieten vannacht 25 bestuurders blazen. Een beginnende bestuurder bleek te veel alcohol op te hebben. De jongen blies 175 Ug/L  waar voor hem de regel van maximaal 88 Ug/L geldt. De agenten hebben een proces-verbaal opgesteld en doorgestuurd naar de Officier van Justitie. Een andere bestuurder testte positief op het gebruik van THC. Een GGD-arts is ter plekke gekomen om een bloedtest af te nemen. De uitslag duurt ongeveer 4 weken. Als deze uitslag te hoog blijkt te zijn, zal ook deze bestuurder een bekeuring krijgen. Omdat het niet de eerste keer was dat deze bestuurder (mogelijk) onder invloed van drugs reed, is zijn auto in beslag genomen. De Officier van Justitie zal bepalen wat er met de auto gat gebeuren.

Verder zijn er nog een aantal bekeuringen uitgeschreven voor onder andere het door rood licht rijden. Dit zorgde voor een gevaarlijke verkeerssituatie, aldus de politie. Ook reed een bestuurder zonder geldig rij- of identiteitsbewijs. Een andere bestuurder had zelfs niet eens een rijbewijs. Ook is er een boete uitgeschreven voor het rijden met defecte remlichten en het niet volgen van de verplichte rijrichting. Meerdere bestuurders zijn beboet voor het te hard rijden.

Daarnaast heeft de politie ook nog waarschuwingen uitgedeeld voor het door rood rijden ( dit zorgde voor een beperkte gevaarlijke situatie), het rijden met een defect dimlicht, fietsen zonder verlichten en het fietsen met een mobiele telefoon in de hand.

Arnold (28-2-2024 om 20:19)
Als je in het donker zonder remlichten rijdt, ben je behoorlijk kippig. Als je afremt, zie je, als je tenminste de moeite neemt om te kijken, in je achteruitkijkspiegel een rood schijnsel op de auto achter je of op het z.g. straatmeubilair o.i.d. Tegenwoordig heb je 3 remlichten. De kans dat alle 3 de lampjes in één keer kapot gaan is niet zo groot hoor. En als door een andere storing alles niet meer werkt, tja, dan zal je je auto aan de kant moeten zetten. Vervelend voor de chauffeur, maar nog meer vervelend voor iemand die hem niet ziet remmen en zijn auto de vernieling in rijdt als hij er achter op knalt.
Peter (28-2-2024 om 11:00)
idd Anton. Maar ze zijn weer lukraak met hagel aan het jagen op mensen en hopen dat ze er dan af en toe eentje raken. Dit is toch een lachwekkend tafereel. Laat ze zich een concentreren op de zuipschuiten, de drugs rijders en niet op geneuzel van andere bijzaken als een kapot knipperlicht, iemand die zijn rijbewijs is vergeten etc. Dat is zoeken. Vooral zoeken om niet te hoeven werken en je vooral niet druk te hoeven maken. En idd, de volgende keer en actie tegen de asociale die door Vlissingen racen. En dan heb ik het niet over mensen die 1 of 2 km te snel rijden maar de echte asocialen. En diegene die Geluidsoverlast veroorzaken. Maar ja dan moet je in actie komen. Pfff ze worden nu al moe.
Ed (28-2-2024 om 08:15)
@Peter: Misschien had die bestuurder niet zo beroerd moeten zijn om van huis te gaan zonder geldig rij en/of identiteitsbewijs.....
kees (28-2-2024 om 07:33)
Het is voor de gekke om waarschuwingen te geven voor door het rode licht te rijden cq zonder verlichting en met het bellen op de fiets, Als het bij normale rijden was en politie constateert krijg je gewoon een boete voor Maar bij deze gelegenheden wil de politie weer de braafste zijn, De personen weten ook gewoon dat ze met een foute handeling bezig zijn,dus die doen dan ook een gok,en daarbij kan het goed gaan maar ook fout ,en dat laatste is gebeurd,dus voor die personen gewoon dokken die boete.
Anon (27-2-2024 om 20:04)
Mooi werk, weer een paar zuipschuiten van de weg. Nu zou een leuke actie tegen het racen in de binnenstad (vlissingen) en het geluidsoverlast wat ze veroorzaken ook zeer welkom zijn.
Kees100 (27-2-2024 om 17:27)
Van geen wonder dat de snelweg bij Amsterdag geblokeerd was, ze waren te druk hier.