Aftrap vaardigheidstoetsen brandweer in Stavenisse

Toegevoegd: 01-03-2024, 10.56 uur - Update: 01-03-2024, 12.59 uur
Aftrap vaardigheidstoetsen brandweer in Stavenisse
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Reinoud Hiemstra

STAVENISSE - Op zaterdag 2 maart wordt in Stavenisse de aftrap gegeven voor de jaarlijkse vaardigheidstoetsen van het Algemeen Brandweer Wedstrijd Comité (ABWC).

Elk jaar organiseert het ABWC door heel Nederland vaardigheidstoetsen in de klasse 112, de Hoofdklasse en sinds 2023 een nieuwe klasse: Brandbestrijding. Hier doen brandweerploegen uit heel Nederland aan mee. "Vakbekwaamheid blijft belangrijk. De vaardigheidstoetsen zijn een mooi instrument om de brandweer bij realistische scenario’s te laten oefenen en te laten beoordelen, aldus de Veiligheidsregio Zeeland (VRZ).

De brandweer uit Stavenisse organiseert de eerste wedstrijd van dit jaar. Zaterdag zal gestart worden met een toets  in de klasse Brandbestrijding. Brandweer Stavenisse heeft samen met haar sponsors gezorgd voor een uitdagend scenario. Publiek en supporters zijn bij elke vaardigheidstoets welkom. In Stavenisse ben je welkom bij Van Rossum Fruit aan de Zandweg 2. Vanaf daar zul je tussen 08.00 uur en 16.00 uur worden doorverwezen naar de wedstrijdlocatie.

De andere vaardigheidstoetsen zijn op 9 maart in Westdorpe, op 23 maart in Goes Oranjeweg, op 13 april in Kruiningen en op 20 april in Oost-Souburg. Het speelschema is hier te vinden.