1 file van totaal 3 km

Auto beschadigd door brand Vincent van Goghlaan Vlissingen

Toegevoegd: 31-03-2024, 16.17 uur - Update: 01-04-2024, 11.07 uur
De auto liep forse schade op door de brand.
© Foto: Ingezonden
Door: Eugène Harthoorn

VLISSINGEN - Een Peugeot is zondagmiddag fors beschadigd bij een brand in Vlissingen. De auto is afgesleept door Kuzee. De politie onderzoekt of er sprake is van brandstichting.

De brandweerlieden van Vlissingen werden 15.45 uur met spoed opgeroepen voor een voertuigbrand aan de Vincent van Goghlaan in Vlissingen. Toen de brandweer aankwam, stond de achterzijde van de auto in brand. De brandweerlieden hebben de brand geblust. Ondanks de snelle inzet van de brandweer raakte het voertuig fors beschadigd. Een berger van Kuzee is ter plaatse gekomen om de auto af te slepen.

Volgens de politie kan niet worden uitgesloten dat sprake was van brandstichting. "Om die reden behandelen we de zaak als brandstichting en doen we onderzoek. We hebben onder andere de eigenaar van de auto gesproken en een buurtonderzoek gehouden. Het politieonderzoek loopt nog", aldus een politiewoordvoerster.

Vlissinger (1-4-2024 om 19:03)
Jos, die brand is zo te zien ontstaan bij het achterwiel dus niet bij de achterverlichting. En een rem die aanloopt hoor je en merk je. Dit weet de eigenaar dan heus wel en het is niet voor niets dat de politie nu dus onderzoek doet. Stel je rijdt met de handrem erop dan is het eerste wat er gebeuren zal, dat je niet meer kunt remmen omdat er door de hitte lucht in de remleiding komt. De meeste brandstichting gebeurt volgens mij bij een wielkast waar zo'n gestoord iemand (bijv. uit ziekelijke narcistische wraak) iets heets inpropt. De eigenaar zal na moeten gaan of deze een conflict heeft met een psychopatisch persoon. Een normaal empatisch persoon doet zoiets niet.
Jos (1-4-2024 om 08:46)
Vlissinger ; op zich geen rare plek hoor zo boven een achterwiel. Een rem die warm loopt kan brand veroorzaken of een storing in de achterverlichting .....door geknoei aan de bedrading. Al blijft het ... als het je auto betreft.
Vlissinger (31-3-2024 om 22:28)
Vreemde plek voor een auto om rechtsachter vlam te vatten. Stelhet is aangestoken door een doorgedraaide gek, dan zou iemand wellicht iets verdachts hebben gezien zoveel omwonenden heb je daar. Ik zou als eigenaar van die auto sowieso even langs de flat aan de overkant gaan en daar overal even aanbellen.