18 Jeugdige redders geslaagd voor Lifesavinglijn

Toegevoegd: 13-04-2024, 20.36 uur
18 Jongeren kregen vandaag hun diploma.
© Foto: Domburgse Reddingsbrigade
Door: Eugène Harthoorn

MIDDELBURG – Vandaag zijn 18 jeugdige redders van de Domburgse Reddingsbrigade geslaagd voor hun diploma’s voor de Lifesavinglijn.

De jeugdige redders van de Domburgse Reddingsbrigade hebben de gehele winter gezwommen in zwembad de Parel te Domburg. Zij mochten vandaag in het zwembad van het Feel Fit Center Middelburg – Vlissingen afzwemmen voor hun diploma’s. 18 Leden zijn geslaagd voor diploma’s uit de recreatieve opleidingslijn van Reddingsbrigade Nederland, de Lifesaving lijn. Hierbij ligt de nadruk op de zelfredzaamheid te vergroten en worden de eerste basisvaardigheden van het zwemmend redden aangeleerd. Het gaat om Junior Redder 1,2 en 4, zwemmend redder 1 en 3 en Lifesaver 1.

Het zwemseizoen van de Domburgse Reddingsbrigade loopt van september tot medio april, daarna wordt de focus gelegd op de strandbewaking op het Banjaardstrand. In de maanden mei en juni worden er naast de strandbewaking nog activiteiten georganiseerd voor de zwemmende leden op de woensdagavond. Dit varieert van zwemmen in zee tot andere reddingsbrigade gerelateerde activiteiten.

De Domburgse Reddingsbrigade is actief op het Banjaardstrand te Noord Beveland met strandbewaking, voert evenementenhulpverlening uit bij onder andere zeezwemtochten en de Kustmarathon en leiden de jeugd op in zelfredzaamheid en zwemmend redden in zwembad ‘de Parel’ te Domburg.

een Moeder (13-4-2024 om 23:59)
Allen van HARTE GEFELICITEERT.