Middelburgse bomen ernstig vernield

Toegevoegd: 18-08-2008, 12.30 uur
Middelburgse bomen ernstig vernield
MIDDELBURG - In de Middelburgse wijk Dauwendaele zijn onlangs diverse bomen vernield.

Onbekenden hebben met een scherp voorwerp grote delen van de boomschors afgepeld. Hierdoor zijn de bomen, vaak al 25 tot 30 jaar oud, in sommige gevallen onherstelbaar beschadigd.

De beschadigde bomen staan in de Driewegenhof, de Meanderhofstraat en de Rozenburglaan. Volgens de gemeente Middelburg is ten minste één boom dusdanig beschadigd dat deze de vernieling niet zal overleven.

Buurtvereniging 't Meandertje vraagt in een reactie buurtbewoners op extra alert te zijn op vandalen. De vereniging roept mensen op direct de politie te bellen als zij iets verdachts zien.

Mij (18-8-2008 om 16:27)
Maar een boom? Kan me vergissen hoor, maar is dat niet iets wat groeit en ons voorziet van zuurstof? Wat is het volgende... Een mens of is dat ook zo maar een mens? Doe gewoon normaal.
Ano (18-8-2008 om 16:09)
Ik ben beslist geen groene rakker, bomenknuffelaar of millieuactivist maar die opmerking van Jantje raakt kant nog wal! Respect voor alles wat leeft! Engage brain before mouth zou ik zeggen!
Zeeuw (18-8-2008 om 15:48)
@ Jan. Je piept wel anders als het met jouw tuin zou gebeuren. Asociaal gedrag.
Yesenaer (18-8-2008 om 15:42)
Ik vind het belagelijk ze mogen inderdaad uit der eigen zak betalen! Wat heeft het voor nut?? geen idee het is in ieder geval belagelijk!
Natuur-Mensje (18-8-2008 om 15:42)
Het is te hopen dat ze daders te pakken krijgen, en lekker laten betalen. Laat ze van andermans spullen afblijven. Laat ze hun eigen spullen vernielen, niet die van een ander!!
Anoniem (18-8-2008 om 15:24)
@Jan: Oh, dus omdat er geen gewonden zijn gevallen is dit ophef om niks?! Dus als ze jouw fiets jatten, je huis leeg halen, je auto bekrassen, maar er vallen geen gewonden. Dan maakt Jan géén ophef?! Denk eens heel diep na! Iedereen heeft met z'n handen van andermans spullen af te blijven.