Jongens gestoken met stanleymes

Toegevoegd: 30-05-2011, 13.59 uur - Update: 30-05-2011, 19.46 uur

TERNEUZEN - Op een middelbare school in Terneuzen zijn vandaag twee jongens door een medescholier gestoken met een stanleymes.

Volgens de politie vond het incident rond 10.50 uur plaats op de middelbare school De Rede aan de Oude Vaart. Het incident zou hebben plaatsgevonden in een technieklokaal.

Een 15-jarige jongen uit Axel werd meerdere malen gestoken onder andere de borststreek. Een 15-jarige jongen uit de gemeente Terneuzen liep een lichte verwonding op aan zijn arm. De jongens zijn allebei in het ziekenhuis in Terneuzen behandeld. De jongen uit Axel verblijft momenteel nog in het ziekenhuis. De andere jongen heeft het ziekenhuis inmiddels verlaten.

Een 14-jarige verdachte is kort na het incident door de politie aangehouden. De politie is nog met de zaak bezig. De technische recherche heeft ter plekke een kort onderzoek gedaan. Het mes is na het steken door een docent afgepakt.

Eddy graindor (31-5-2011 om 05:03)
Hier hadden we eigenlijk wel kunnen op wachten. 2 jaar geleden werd mijn dochter in de rede mishandeld door een medeleerlinge.Toen ik bij de direktrice verhaal ging halen en vroeg of de dader hiervoor zou geschorst worden, kreeg ik als antwoord "ik denk er niet aan jij kent haar ouders zeker niet"
Bezorgde vader (31-5-2011 om 01:29)
Erg is dat er dus niemand in zijn omgeving is geweest die hem heeft kunnen of willen helpen. Hier had eerder en beter ingegrepen moeten worden. Zal wel weer uitdraaien dat de dader het kind van de rekening word, en de school en begeleiding zich achter elkaar gaat verschuilen. Triest
Japio (31-5-2011 om 00:52)
Als het een pester was heb ik geen medelijden, geen cent ! eigen schuld. niet dat ik geweld goedkeur, ook dit keer niet, maar daarom voel ik nog niet mee met zo een pestkop die zijn verdiende loon krijgt.
Lang genoeg blijven pesten en dit krijg je (31-5-2011 om 00:06)
Altijd weer pesten. Dit gedrag is niet goed te praten en dat weet die jongen NU ook wel, maar het is vreselijk om zo enorm gepest te worden, dat dit de druppel is. ik hoop dat de gewonde jongen stopt met pesten, het is hardleers, niet goed te praten,maar zelf is het ook geen braafje dus.
Marco (30-5-2011 om 21:06)
Zo zie je maar weer hoe het af kan lopen door pesterijen, hij heeft zich gewoon verdedigd, kan het dan wel op de foute manier zijn geweest, hij wist gewoon niks anders zeg maar zwart voor zijn ogen werd het. Wat Manu zo'n beetje vertelde.
Manu (30-5-2011 om 20:50)
Zo zie je maar, wat pestgedrag tot gevolg kan hebben. Is uiteraard niet goed wat het dadertje heeft gedaan, maar denk eens hoe kwaad en verdrietig hij was om tot deze daad te komen. Pestgedrag moet beter aangepakt worden. Ik denk dat in dezen de dader z'n zelfbeheersing is verloren.