Weerbericht:
Van het westen uit meer bewolking
Verkeersinformatie:
53 files van totaal 164 km

Engels jacht haalt overtocht net niet

Toegevoegd: 26-07-2013, 21.55 uur
Door: Roland de Jong
WESTKAPELLE - De KNRM van Westkapelle is donderdagmiddag uitgerukt nadat een Engels jacht te kampen had gekregen met een motorstoring.


Het jacht was onderweg vanuit Engeland naar Vlissingen en toen het 18 mijl westelijk van Westkapelle voer begonnen de problemen. De motor viel uit en er stond te weinig wind om zonder motor verder te kunnen. Na drie kwartier was de reddingboot ter plekke.

Twee opstappers gingen aan boord en probeerden de motor nogmaals te starten. Het probleem leek in de brandstofvoorziening te zitten maar omdat er geen reserve brandstoffilters aanwezig waren kon dit niet worden verholpen. Daarom zat er niets anders op dan de zeilen te laten zakken en een sleepverbinding tot stand te brengen tussen het jacht en de reddingboot.

Het jacht wordt richting de haven van het Belgische Blankenberge gesleept. Vlak voor de oversteek van de Wielingengeul is de sleepactie overgenomen door een reddingboot uit België. Na een succesvolle overdracht zat de klus er voor de Zeeuwse redders weer op.


Reageer op dit bericht

Reacties

Nieuwe reactie plaatsen:

Alle ingestuurde reacties worden voor publicatie door de redactie beoordeeld. De redactie behoudt zich het recht voor om de reactie zonder opgaaf van redenen te weigeren of in te korten. Bij het insturen van een reactie geeft u ons toestemming de ingevoerde persoonsgegevens te verwerken. Lees hier alle regels over het plaatsen van reacties. U mag 750 tekens gebruiken voor uw reactie.

Zelf reageren? Lees hier de spelregels.

Aantal tekens
0 van 750
Bram (30-7-2013 om 19:46)
Het is waar de mooie groene diesel is een probleem in de watersport. Maar als men zulke grote oversteken maakt moeten er wel reserve materialen aan boord zijn, Dat spul heb je toch nodig bij een van de komende winterbeurten. Een geruststelling is dat de reddingboot oa.in Belgie betaald moet worden.
Bram (30-7-2013 om 14:15)
Het is waar dat door die mooie groene diesel er best veel brandstof problemen ontstaan. Maar als je op zee vaart heb je toch wel reserve filters bij je, V snaartje en een impeller voor het waterpom?? Maar iedereen kan gerust zijn want in Belgie en Frankrijk mag je voor de reddingboot betalen.
Gunz (27-7-2013 om 14:01)
@Verkeerde mentaliteit belonen is nederlandse cultuur. lezen is ook een kunst, gezien het hier een Engels jacht betrof. maar ondanks dat vele wel onderhoud plegen is tegenwoordig de diesel zo vatbaar voor bacteriegroei dat vollopen van filters zo kan gebeuren
Verkeerde mentaliteit belonen is nederlandse cultuur (27-7-2013 om 06:55)
Overduidelijk bewezen dat slecht of geen onderhoud hier de reden van is. maar ja, de KNRM komt toch wel dus waarom nog onderhoud doen ? kost alleen maar geld. de KNRM is toch gratis, vooral voor diegenen die zelf helemaal niets willen. die krijgen juist gratis hulp als beloning ook nog.
Cookie-instellingen beheren