Vrouw overleden na vaarincident

Toegevoegd: 02-08-2013, 09.13 uur
BRUINISSE - Een Belgische vrouw is donderdag overleden, vermoedelijk nadat ze bij een vaarincident gewond is geraakt.

Het slachtoffer, een 45-jarige inwoonster van Asse, is door watersporters gewond aangetroffen in het water van het Grevelingenmeer aan de Strandweg bij Bruinisse. Rond 16.45 uur werd gemeld dat omstanders een drenkeling uit het water hadden gehaald en waren gestart met reanimeren.

De ambulancedienst en een traumahelikopter gingen met spoed ter plaatse. De vrouw is met ernstig letsel overgebracht naar het ziekenhuis, waar zij later aan haar verwondingen is overleden.

Uit het eerste onderzoek blijkt dat zij vermoedelijk bij een vaarincident gewond is geraakt. De vrouw droeg op het moment dat zij uit het water werd gehaald een rode bikini. De politie zoekt getuigen.

Pippa (4-8-2013 om 17:08)
Marco,je ziet ze niet altijd gelijk hoor wij zijn ons ook een keer rot geschrokken op het veerse meer ,voor de boeg dook er ineens een zwemmer op ,wij hadden een vrij groot jacht en hadden niets gezien.Zwemmers en surfers moeten beter opletten waar boten varen,en niet zo eigenwijs stom doen!!
Jannie (4-8-2013 om 11:28)
Ja klopt ,altijd zwemmer er ook kinderen en volwassen. Bij ,loshellingen of springen van de meermalen Levengevaarlijk.ook al vaar je zachtjes ,ze zien je aan komen ,maar denken ze zien me wel .de water politie zou daar ook naar moeten kijken .
Jan (3-8-2013 om 16:24)
Marco hoe zo vaag verhaal het is toch bekend wie het slachtoffer is
Jaap Vaarweg (3-8-2013 om 15:23)
Vanaf een groot jacht zie je een zwemmer slecht en hoor je wel vaker een bonk door hout in het water. Gezien de plaats was het deze keer waarschijnlijk niet het gevolg van zwemmen in de vaargeul; dat zie je namelijk erg vaak, zwemmen waar ze dat niet moeten doen; bij sluizen en bruggen.
Marco (3-8-2013 om 11:18)
Vaag verhaal. Wordt deze vrouw door niemand gemist ? Er moet toch een auto 'overblijven' wanneer 't avond wordt. Met alleen 'n bikini aan is het moeilijk je paspoort ergens te bewaren. Als deze vrouw door haar verwondingen overlijd, is het een motorboot geweest. Die moet het gevoeld/gehoord hebben.