Nieuwbakken chauffeur kan niet wachten

Toegevoegd: 18-11-2013, 10.59 uur
Door: Rolf de Feijter

MIDDELBURG - Een 23 jarige inwoner van Middelburg kon niet wachten om zelfstandig achter het stuur te kruipen nadat hij zijn rijexamen had gehaald. Zijn rijbewijs had hij echter nog niet in zijn bezit.

Al eerder deze maand was de jonge bestuurder door de politie gecontroleerd terwijl hij zonder rijbewijs in een auto reed. Toen kreeg hij een proces-verbaal. Toen de politie hem zondagavond rond 22.00 uur op de Johan-Constantin Mathiasstraat in Middelburg weer zag rijden werd hij opnieuw aan de kant gezet. Dit maal liet de Middelburger trots het positieve resultaat van zijn rijexamen zien.

Zijn rijbewijs was echter nog in aanvraag bij de gemeente en zodoende reed hij formeel weer zonder rijbewijs. De politieagenten besloten dat deze keer maar door de vingers te zien. Ze hielden het bij de waarschuwing nu echt te wachten met rijden tot hij zijn rijbewijs in handen heeft.

Kaas (18-11-2013 om 13:02)
Wat zuur allemaal weer hier, misschien eens cola drinken in plaats van azijn. Die gozer was gewoon verzekerd, enige overtreding die hij deed was het niet kunnen TONEN van het rijbewijs. En er zijn er zo veel die dat pasje niet altijd bij zich hebben.
Schelfhout (18-11-2013 om 12:55)
Hij is (net als iedereen die een rijexamen afgelegd heeft) duidelijk op de hoogte gesteld door zijn rijinstructeur, en examinator dat je niet mag rijden na het examen totdat je daadwerkelijk het rijbewijs in handen hebt. En daar bovenop heeft de politie hem kort geleden ook al doordringend verteld dat je zonder rijbewijs niet mag autorijden... en er dan alsnog met een waarschuwing vanaf komen? Wat mij betreft had hij nog een zwaardere boete moeten krijgen!
Kaas (18-11-2013 om 12:44)
Heel herkenbaar, zo ook eens nat gegaan in het verre verleden. ( verzekerd ben je gewoon hoor ) , op RBW komt je datum van behalen te staan , niet van afdrukken pasje. Voor mij waren ze niet zo lief, 450 gulden boete, en 2 jaar voorwaardelijk aan over gehouden.. AU ! Dus t is een mazzelaar ;p ;p
Jopie (18-11-2013 om 12:26)
'Twee maal zonder rijbewijs!!!!! Dan helemaal geen rijbewijs voor dit stuk onverstand. Ook de betreffende agent kan wel een opfriscursus gebruiken om de wet juist en correct toe te passen.
Pier (18-11-2013 om 12:09)
Geduld is een schone zaak,iedereen weet dat je na aanvraag van documenten ongeveer 5 werkdagen moet wachten.Voor sommigen is dat moeilijk te verkroppen blijkbaar.
Edel (18-11-2013 om 11:35)
Formeel dus geen rijbewijs? en hoe zit dit verzekering technisch als na een eventueel ongeval met letsel schade verhaal word gehaald .