Politie zoekt getuigen verkeersruzie A58

Toegevoegd: 05-02-2016, 12.50 uur
Door: Rolf de Feijter

RILLAND - Donderdagmiddag is een 50-jarige automobilist uit Middelburg op de A58 bedreigd door bestuurders van twee andere voertuigen. Deze probeerden hem na een inhaalmanoeuvre tot stoppen te dwingen door tegen zijn voertuig aan te rijden.

Het slachtoffer haalde omstreeks 15.46 uur met zijn rode Volvo op de A58 nabij Rilland richting Bergen op Zoom twee vrachtwagens in. Tijdens de inhaalmanoeuvre zag hij ineens een zwarte Volkswagen Golf heel dicht achter zijn voertuig rijden. Kennelijk meende deze bestuurder dat het inhalen te langzaam verliep.

Toen het slachtoffer weer aan de rechterkant van de weg reed, kwam de zwarte auto naast hem rijden en maakte tot twee maal toe een scherpe stuurbeweging naar rechts. Door uit te wijken naar de vluchtstrook voorkwam het slachtoffer een botsing. Hiermee was het incident echter nog niet voorbij. De zwarte auto ging voor de rode auto rijden en trapte hard op de rem waarna een botsing volgde.

Inmiddels had het slachtoffer al rijdend contact gezocht met de meldkamer van de politie. Onvoorzien mengde een bestuurder van een rode Fiat zich ook in het incident. Ingeklemd tussen beide voertuigen probeerden deze het slachtoffer richting de vluchtstrook te drijven, wat uiteindelijk niet is gelukt.

De zwarte Volkswagen verdween vervolgens richting Hoogerheide nadat deze de rode Volvo nog een flinke por had gegeven. De rode Fiat verdween ter hoogte van de afslag Roosendaal rechtdoor richting Halsteren. Het slachtoffer is door agenten opgevangen op de parkeerplaats van de Wouwse Tol en heeft vervolgens aangifte gedaan.

De politie is een onderzoek gestart naar deze zaak en is op zoek naar mensen die het bovenbeschreven incident hebben gezien. De kwestie begon omstreeks 15.46 uur ter hoogte van Rilland en eindigde omstreeks 15.53 uur bij de afslag Roosendaal. Mensen die meer informatie hebben kunnen dit delen met de politie via 0900 8844.

Conny (6-2-2016 om 08:19)
Ik ben jaren met de auto van Vlissingen naar Goes gereden en ik heb heel wat randdebielen meegemaakt op dat korte stukje. Bumperkleven, omdat een snelheid van 130 nog niet snel genoeg was voor sommigen. Rechts inhalen over de vluchtstrook, omdat links even niet mogelijk was. Geloof me ik ben geen trage rijder. Ik hou van opschieten, maar er zijn echt achterlijke autorijders die ik regelmatig tegen een boom aan wenste. Maar ja, dat gebeurd nooit met zulk soort randdebielen. Die komen nl overal mee weg, maar de andere weggebruikers zitten vaak met een probleem.
P (6-2-2016 om 06:10)
Feit dat hun niet zijn blijven wachten op de plisie en er vandoor zijn gegaan zegt genoeg natuurlijk. En je hebt toch de nummerborden in je gezicht kom op meldkamer!
W. Kruit (6-2-2016 om 02:18)
Johan, de dashcam is in Nederland, in tegenstelling tot andere landen, helemaal niet verboden. Je mag er zelfs mensen herkenbaar mee in beeld brengen. Alleen moet je oppassen met het publiceren van deze beelden. Als je dat doet, kun je in conflict komen met het portretrecht en andere privacywetgeving. Voor info over de regelgeving hieromtrent in andere Europese landen kan je bij de ANWB terecht.
Vincent (5-2-2016 om 22:22)
@petertje Ik rijd dagelijks Vlissingen - bergen op zoom en vv en maak dit wel bijna dagelijks mee Melding bij politie van dit asociale gedrag gaat niet verder dan: we hebben uw melding genoteerd en zullen de persoon er op aan spreken al er meer meldingen komen. Laatst nog bij sloebrug: ik reed keurig 70.. Audi a5 haalt me links in en doet alsof ie afslag Albert Heijn neemt om vervolgens voor de brug weer in te voegen. Ik seinde en maakte een afkeurend gebaar . Geljjk boven op de rem en probeerde me de andere. Weghelft op te duwen. Op een gegeven moment allebei stil voor brug . Kenteken niet kunnen achterhalen .opgefokte junk achter het stuur druk gebarend
Ron (5-2-2016 om 21:41)
Het feit dat je met twee auto's moedwillig een medeweggebruiker van de weg wilt rijden en opzettelijk meerdere keren aanrijdt zegt toch genoeg. Ik heb het zelf enkele jaren geleden meegemaakt, ook op de A58. Ook door twee verschillende auto's. Deze stoere jongens maken er gewoon een sport van mensen angst aan te jagen. Wat vertellen zij hun kinderen later. Dat papa vroeger als hobby had mensen te intimideren en desnoods de dood in te jagen? Want dit laatste is natuurlijk op een gegeven moment mogelijk. Zouden dit soort individuen nu echt trots zijn op zichzelf?
Pietje Puk (5-2-2016 om 21:14)
Ik had het ook een keer op de N57, op n zondagmorgen notabene, ineens stopt mn voorganger, bovenop de rem, en kwam verhaal halen, nu ben ik niet een van de kleinste en nogal getraind in bepaalde sporten, toen ik uit wilde stappen reden ze ineens weg. Je zal er een uit noodweer een knal verkopen dan ben jij schuldig en kan je je baan vergeten.Het is t beste op er maar niet op te reageren , maar wat is de praktijk? tegenwoordig hebben vooral die jongelui een zeer kort lontje, tot dat ze de verkeerde tegenkomen!