Baby overleden, ouders aangehouden

Toegevoegd: 07-06-2016, 11.27 uur

MIDDELBURG - De politie heeft de ouders aangehouden van een baby die eind vorige maand overleed in het ziekenhuis in Rotterdam. Volgens de politie was er sprake van een niet natuurlijke dood en is het kind vermoedelijk mishandeld.

De politie en het Openbaar Ministerie (OM) startten twee weken geleden hun onderzoek nadat op maandag 23 mei was gemeld dat in het Sophia Kinderziekenhuis een jongetje was opgenomen dat zwaar lichamelijk letsel had. Het vermoeden bestond dat er sprake was van kindermishandeling en daarom werd een aangifte opgenomen. Ook werd direct een onderzoek gestart.

Een dag na de melding overleed het kindje in het ziekenhuis. “Vanwege het vermoeden dat de doodsoorzaak niet natuurlijk was, is in opdracht van de officier van Justitie op donderdag 26 mei door het Nederlands Forensisch Instituut sectie verricht. Daaruit is gebleken dat er sprake was van een onnatuurlijke dood”, zo zegt de politie.

Vanochtend zijn de ouders van de baby aangehouden. De politie laat weten dat dit is gebeurd om nader te onderzoeken of en op welke manier zij bij deze zaak betrokken zijn. De politie heeft inmiddels ook enkele getuigen gehoord.

Volgens de politie was het jongetje officieel woonachtig in de gemeente Middelburg maar verbleef hij sinds kort met de rest van het gezin in de gemeente Veere.

Ik (7-6-2016 om 13:27)
Vrouwtje theelepel.... wanneer dit soort berichten naar buiten worden gebracht is de zaak al zo goed als rond. Alleen de straf wordt nog bepaald. Levenslang lijkt me wel wat.
te erg (7-6-2016 om 13:17)
een baby mishandelen ?
Rbdw (7-6-2016 om 13:17)
Nina pas op met wat je zegt als je niet weet wat er heeft afgespeelt. Ik ken deze mensen en hun zijn heel lief voor hun kinderen. Nooit te snel een oordele vellen
Michelle (7-6-2016 om 12:10)
Anja, wanneer het kindje gevallen zou zijn dan hadden de ouders dit toch kunnen melden!
anja (7-6-2016 om 12:02)
vreselijk voor het kindje en de ouders. Niet te snel de mensen veroordelen . We weten niet wat er heeft afgespeeld en wat er is gebeurd. Kindje kan ook uit je armen zijn gevallen......... Kranten hebben wel vaker ongelijk of vermelden niet alles juist Eerst het onderzoek afwachten
vrouwtje theelepel (7-6-2016 om 11:51)
Ik hoop werkelijk dat het niet waar is! Er kan zoveel gebeurd zijn. Ook een ongeluk in huis. Je zal als ouders dan zo maar in het nieuws komen. Pas op met oordelen! Niemand weet het rechte ervan! Als er wel sprake is van kindermishandeling dan moeten de ouders gestraft worden! (En daar hebben we rechters voor...)