1 file van totaal 2 km

Veroordeelde overvaller spoorloos

Toegevoegd: 11-05-2017, 19.19 uur
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - Het Openbaar Ministerie (OM) in Middelburg vindt dat de 42-jarige N. C. uit Axel de voorwaardelijke celstraf die hij enkele jaren geleden kreeg opgelegd alsnog moet gaan uitzitten. Of dat - als de rechtbank de eis volgt - gaat lukken is nog maar de vraag, want C. is weg, kwijt en zoek.

Eind maart verbleef C. in Emergis. Hij werd door familieleden uit België bezocht en vroeg een medewerker van Emergis of hij met zijn familie even naar het restaurant mocht om daar koffie te drinken. C. nam de benen en is sindsdien spoorloos. Het vermoeden bestaat dat hij naar Turkije is vertrokken.

C. werd destijds veroordeeld tot drie jaar cel plus een half jaar voorwaardelijk omdat hij in 2012 in Axel een textielsuper had overvallen en onder bedreiging van een mes een 15-jarige caissière 290 euro had afgeperst. Aansluitend wandelde hij de winkel uit, stapte op zijn fiets en reed linea recta naar de dealer om daar zijn buit in te wisselen voor vijf gram cocaïne.

Over C. zijn inmiddels 32 dossiers met meer dan vijftig misdrijven aangelegd en zijn er minimaal twaalf rapporten over hem uitgebracht. De rechtbank doet over dertien dagen uitspraak.

Bram (11-5-2017 om 19:59)
Ja dat was te verwachten het strafrecht in Nederland is zo soft als een watje. dat is niet nodig om een schooldiploma te hebben gehaald om dit soort acties te zien aankomen. gefeliciteerd justitie met deze onovertroffen stommiteiten die jullie dagdagelijks uitvoeren!