Geen files

Politie vindt 250 kilo vuurwerk in loods Terneuzen

Toegevoegd: 17-12-2023, 11.43 uur
Politie vindt 250 kilo vuurwerk in loods Terneuzen
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

TERNEUZEN - In een loods aan de Polenweg in Terneuzen heeft de politie zaterdag een flinke vuurwerkvondst gedaan. Dat gebeurde naar aanleiding van een tip bij Meld Misdaad Anoniem.

De politie betrad de loods op grond van de Wet Economische Delicten nadat verder onderzoek was gedaan naar de binnengekomen tip. In de loods aan de Polenweg trof de politie onder een afdekzeiltje een hoeveelheid van circa 250 kilo vuurwerk aan. Het ging om vijftien dozen met shells, cobra’s en vuurpijlen.

De huurder, een inwoner van Walsoorden, was niet aanwezig. Hij werd ook thuis, waar eveneens acht professioneel vuurwerk (waaronder drie shells en vuurpijlen) bleek te liggen, niet aangetroffen. “De man is als verdachte aangemerkt en wordt nog verhoord. Hij krijgt een proces-verbaal. Ook maakt de politie ten behoeve van de gemeente een bestuurlijke rapportage op”, zo laat de politie weten.

Het vuurwerk is in beslag genomen.

Arnold (18-12-2023 om 19:05)
Ook het legale vuurwerk kan heel gevaarlijk zijn, zeker als het wordt afgestoken door iemand die het nodige naar binnen gegoten heeft, wat de meeste vuurwerkafstekers toch vaak zijn. En wat 50 jaar geleden doorging voor zwaar (legaal) vuurwerk, haalt men nu de neus voor op. Ik heb in dienst de regel geleerd, dat een vuurwapen ongevaarlijk is, zolang je maar onthoudt dat het gevaarlijk is. Klinkt tegenstrijdig, maar ik denk dat iemand met enige realiteitszin het wel begrijpt. En zo is het ook met elke vorm van vuurwerk. Zolang er met vuurwerk omgegaan wordt of het onschuldig speelgoed is, blijf je ongelukken houden. Met alcohol achter stuur zitten mag niet, maar met een stuk in je giechel vuurwerk afsteken moet volgens velen gewoon kunnen.
Hummerje (18-12-2023 om 01:32)
Beste Jimmy Hendriks, wat wil je nu??? je verhaal slaat nergens op , wat heeft illegaal vuurwerk te maken met honden schijt bakken. Wij draaien op voor al die idioten die illegaal vuurwerk hebben.Als er iets gebeurt met ernstige gevolgen,ja dan kan de trauma heli vanuit Rotterdam of what ever hier naar toe komen. Betaal jij ook aan mee. Gewoon vuurwerk afschaffen. Gaat voor miljoenen de lucht in.om een nieuw ,, fantastisch,, 2024 te starten. Denk ff na .hoe goed het hier nu in Nederland gaat .
Jimmy Hendriks (17-12-2023 om 20:39)
Lekker hoor die berichten hieronder, lijkt net alsof niemand de ander meer een pleziertje gunt. Snap dat handelshoeveelheden shells en cobra’s aangepakt worden, helemaal mee eens. Alleen om alles te verbieden? Ga toch weg, zorg eerst voor een fatsoenlijk alternatief waar iedereen aan meebetaald. Anders kan je je vrijwillig aanmelden om voor Rusland te vechten…! Daar hebben mensen ook geen rechten en is iedereen gelijk. Want ja, ik heb geen hond maar betaal wel voor die extra schijtbakken. Komt op hetzelfde neer. De idioten die hun ledematen eraf blazen, kunnen ook verwondingen krijgen door legaal vuurwerk omdat ze er gewoonweg als een debiel mee omgaan.
bram goeree (17-12-2023 om 18:38)
Hummerje (17-12-2023 om 16:51)
Mooie actie politie , en wat krijgt verdachte, een proces verbaal????????? Gaat hierna gewoon lekker verder. Diep triest dat er alleen een proces verbaal wordt uitgedeeld. Deze betreffende persoon moet maar eens een taakstraf in een brandwonden centrum gaan doen. En een donatie , Kom op mensen wat een kl...recht systeem hebben we hier in on landje.
Sjaak (17-12-2023 om 15:03)
TOP actie ! Burgemeester moet net als bij drugs: Woning sluiten bij aantreffen ill vuurwerk. Eens kijken OF de ouders dan nog zo slap opvoeden.