1 file van totaal 2 km

Brandstichting zorgcomplex, vuurwerk gegooid naar personeel

Toegevoegd: 10-01-2024, 14.50 uur
Brandstichting zorgcomplex, vuurwerk gegooid naar personeel
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

OOST-SOUBURG - Op oudejaarsavond is in Oost-Souburg een brandend voorwerp tegen de gevel van een woonzorgcomplex gegooid. Medewerkers werden bekogeld met vuurwerk. Dat heeft de politie vandaag naar buiten gebracht in de hoop getuigen te traceren.

Rond 20.00 uur werd een brandend voorwerp naar de gevel van het woonzorgcomplex aan het Oranjeplein gegooid. "Een gordijn had brandplekken en binnen was sprake van rookontwikkeling. Ook werden medewerkers van de instelling op straat bekogeld met vuurwerk. Gelukkig is er niemand gewond geraakt", zo vertelt de politie vanmiddag.

De recherche doet onderzoek naar het incident en roept getuigen op om zich te melden.

Annemiek (13-1-2024 om 22:15)
Wat een jeugd hebben wij tegenwoordig toch ik denk dat de ouders toch deze klootzakken niet opgevoed hebben, als ze 11 jaar zijn lopen ze in de nacht op straat horen op bed te liggen dus controleren Zo niet straffen en naar strafkamp laat ze 10 uur per dag werken en zo de schade betalen
bram goeree (11-1-2024 om 14:09)
Klaas vaak (11-1-2024 om 12:39)
@Jhon, Helemal mee eens! Stel je eens voor dat dit soort ook kinderen krijgen, dat moeten we niet willen.
willem (11-1-2024 om 12:14)
voor zulk tuig een aparte gevangenis neerzetten: een container met bovenin een raampje van ijsglas en een ventilatie opening. een emmer als toilet. geen tv of andere luxe. door een luik een bak water plus zijn voedsel. 3 maanden daarin eenzaam opsluiten. geen bezoek--een matrasje met 2 dekens. licht aan om 06.00 tot 18.00. dat tuig verdiend niet beter.
Rick (11-1-2024 om 09:04)
Beste mensen, Je kan het die bloedjes van kinderen toch niet kwalijk nemen, want hun frontale cortex is pas ontwikkeld na hun 24ste... Vóór die tijd mogen we ze niet verantwoordelijk houden voor hun kwajongensstreken, toch?? Hahaha, lang leve de politiek, die zoveel begrip heeft voor onze jeugd, dat ze alle ellende op de koop toe nemen.... Je mag ze hun amusement toch immers niet afnemen....
John (11-1-2024 om 06:07)
Gericht schieten en dit nutteloze tuig uit de maatschappij verwijderen. Ze voegen toch niets toe en kosten alleen maar geld. Het is altijd wat met dat laagopgeleide en vaak buitenlands tuig daar opt Oranjeplein, maar meer surveilleren doet men niet.