41 Reddingsacties door KNRM Breskens in 2023

Toegevoegd: 12-01-2024, 09.28 uur
41 Reddingsacties door KNRM Breskens in 2023
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Eugène Harthoorn

BRESKENS – De vrijwilligers van de KNRM in Breskens hebben in 2023 41 reddingsacties uitgevoerd. In totaal zijn ze wel 281 uur bezig geweest.

De vrijwilligers zijn in het totaal 41 keer uitgevaren met hun reddingsboot. In totaal zijn er 50 mensen en vier honden in veiligheid gesteld. Bij 19 van de inzetten was er sprake van pleziervaart die in de problemen was.

In totaal zijn de vrijwilligers 281 uur aan het werk geweest om mensen en dieren te redden. Augustus was met 10 meldingen de drukste maand voor deze redders.

Jac (12-1-2024 om 12:31)
Dikke pluim voor de KNRM. Snap niet waarom de overheid dit niet (deels)betaald, waarom moet zo'n super nuttige en nodige organisatie op donaties draaien.