Arrestatie na botsing met brand A58 's-Heer Arendskerke

Toegevoegd: 20-02-2024, 10.21 uur
Na de botsing vloog één van de voertuigen in brand.
© Foto: Roland de Jong

'S-HEER ARENDSKERKE - Eén van de betrokkenen van de botsing waarbij gisteren op de A58 een auto vlam vatte, wordt verdacht van het rijden onder invloed van alcohol en drugs, het rijden met een geschorst rijbewijs en gevaarlijk rijgedrag. De persoon is aangehouden.

Op de snelweg ontstond rond 18.15 uur ter hoogte van 's-Heer Arendskerke een kop-staartbotsing waarbij één van de betrokken voertuigen vlam vatte. Brandweerlieden hebben de brand geblust. Geen van de betrokkenen bleek gewond te zijn geraakt. Wel bleek er volgens de politie van alles mis te zijn met één van de betrokken bestuurders.

"De bestuurder die de aanrijding veroorzaakt had, werd aangehouden. Hij bleek namelijk onder invloed te zijn van alcohol en drugs. De 38-jarige Middelburger stemde aanvankelijk toe in een speeksel- en een ademtest maar weigerde aan het bureau de bloedproef. Bovendien bestuurde hij de auto terwijl zijn rijbewijs geschorst is", zo heeft de politie vanochtend bekendgemaakt.

Vanwege het incident werd de snelweg tijdelijk afgesloten richting Bergen op Zoom. Rond 18.45 uur kon één rijstrook weer worden opengesteld en kwam het verkeer weer op gang. De uitgebrande auto werd rond 19.10 uur afgevoerd. De weg kon echter nog niet meteen daarna weer helemaal open want door de brand was het wegdek van de vluchtstrook beschadigd geraakt.

timsalabim (22-2-2024 om 11:19)
Willem z'n rijbewijs wassie al kwijt, misschien moet men eerst eens even goed de artikelen lezen ipv meteen rood aan te lopen en los te gaan in de reacties; alsof dat uberhaubt zin heeft.
willem (21-2-2024 om 09:08)
van zulke figuren auto meteen in de schredder--rijbewijs innemen met een 10 jarig verbod te rijden. lieve woordjes helpen niet--raak ze in hun portemonaie.
Rien (20-2-2024 om 17:20)
Zonde van die velgen, zulke zocht ik nog.
VdVonck (20-2-2024 om 16:19)
Alle reacties over dat deze persoon nooit meer de weg op zou mogen. Het rijbewijs was al geschorst dus daar is justitie het blijkbaar mee eens. Echter heeft dit figuur compleet maling aan de regels, dat blijkt. Je doet er weinig tegen behalve ruimen maar dat mag niet.
Peter (20-2-2024 om 15:52)
je kan allemaal roepen straffen, rijbewijs afpakken etc. Maar beste mensen, als je er al 6 in de week van de weg trekt die drugs of alcohol gebruikt hebben of er van verdacht worden, dan is dit het topje van de ijsberg. Dat verdient prioriteit en politie controles. Ik vind dit echt bizar. En dan zijn de verkeersboetes voor snelheidsovertredingen hoger dan boetes die de rechter op kan leggen voor drugs of alcoholgebruik. Wie kan dat uitleggen? Dat valt niet uit te leggen. Okey krijgen ze boven op die boete een rijontzegging van een paar maanden en een werkstrafje. Nou nou. Ik heb een hekel aan controles als ze problemen gaan zoeken om te bekeuren. Maar hier is sprake van een patroon. Juist daar kijken ze dan weer niet naar.
Rene (20-2-2024 om 15:17)
Het gebruik van drugs en drank in het verkeer vind ik een groter probleem dan een keer (iets) te hard rijden. Te hard rijden valt op en is daarom makkelijker aan te pakken maar van mij mag de prioriteit toch echt naar die eikels in het verkeer die niet op een normale manier (lees; nuchter) aan het verkeer kunnen deelnemen. Als die lui zich nu eens eenzijdig om een lantaarnpaal krullen dan lost het probleem zich misschien een keer op maar helaas nemen ze vaak een onschuldige mee.