1 file van totaal 6 km

Aanhangwagen kantelt bij Schroebrug Middelburg

Toegevoegd: 27-03-2024, 17.27 uur

MIDDELBURG - Bij de Schroebrug in Middelburg is woensdag aan het einde van de middag een aanhangwagen van een tractor gekanteld. Dit zorgde voor de nodige verkeershinder.

Het ongeluk gebeurde toen de tractorbestuurder vanaf het Groene Woud richting de spoorwegovergang reed. Net voor het oprijden van de brug ging het mis. Door onbekende oorzaak belandde de aanhanger die achter de tractor was gekoppeld op zijn linker zijkant. De tractor zelf bleef gelukkig overeind.

​Vanwege het ongeluk moest direct één rijstrook worden afgesloten. Later moesten ook het fietspad over de brug en de rijbaan richting A58 worden dichtgezet. Handhavers en politieagenten probeerden het verkeer in goede banen te leiden maar desondanks ontstonden flinke files, met als gevolg dat auto's gingen keren op de Nieuwe Vlissingseweg en de Stationsbrug namen, terwijl dat niet is toegestaan.

Met behulp van een kraan van Melis Kraanverhuur is de aanhangwagen rond 16.50 uur weer overeind gezet. Tien minuten later kon de tractor weer verder rijden.