Tractor gekanteld Philippine

Toegevoegd: 13-10-2011, 16.24 uur
Volgens de politie raakten twee mensen lichtgewond.
© Foto: Roland de Jong / Provicom
PHILIPPINE - Op de Lozeschorweg bij Philippine is vanmiddag een tractor gekanteld. Twee mensen raakten gewond.

Het ongeluk gebeurde rond 15.00 uur. De oorzaak van het kantelen is niet bekend. Volgens de politie raakten twee inzittenden lichtgewond. Er kwamen een ambulance ter plekke om hulp te verlenen. Alleen de bestuurder is met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht.

De brandweer rukte ook uit omdat er sprake was van een diesellekkage. De tractor is weer overeind gezet. De eigenaar regelde zelf een berger.

Zeeuwsvlaamse (14-10-2011 om 17:25)
Waarom moeten het knulletjes zijn van 16-17 jaar. Mijn zoon zat ook op zijn 12e op de tractor. Heeft netjes een certificaat gehaald en daarna van de 1e keer zijn autorijbewijs. Deze jongen had ook de nodige ervaring. En is 18+, het had ook iemand van 30+/50+ kunnen overkomen. niet te volt oordelen
Kees (14-10-2011 om 17:22)
Mijn mening is gezien de lengte en de breedte van de voertuigen een verplicht rijbewijs voor vrachtauto met oplegger eisen. Groot rijbewijs dus. Ongeacht leeftijd of ervaring. Een event boomgaard tractor met kleine kar kan wel met klein rijbewijd de grote combinaties absoluut niet.
Richard (14-10-2011 om 16:06)
@Van de Velde: deze wagen is gewoon een 18 tonner en daar kan dus geen 60 ton in. En deze wagen is zo te zien bestemd voor de landbouw! niet voor de grondtransporten over de weg!!
VdVonck (14-10-2011 om 15:32)
Als je 16 bent en over de juiste documenten beschikt mag je op een trekker rijden! Vanaf 1 november aanstaande mogen 17 jarige zich in een auto verplaatsen. Op 16 jarige leeftijd beginnen met lessen. Dan zijn die trekkers die 40/50 gaan plots niet meer zo erg!
A. Rombouts (14-10-2011 om 15:06)
De tractor=opvolger van het paard. Voor de landbouw speciale regels in de verkeerswetgeving. Goedkope verzekering en jonge knullen op de bok. Zwaar materiaal, wat nodig is. Kosten beperken. Allemaal akkoord, maar dat ten koste van de veiligheid? VW golfje, schuin hangen en petje op? Dezelfden?
Arie de boer (14-10-2011 om 14:08)
@ Johan, jij bent zeker zelf 16 ? trekkers met aanhanger kantelen niet uit zichzelf daar is meer voor nodig (snelheid, verkeerd beladen en onkunde en roekeloosheid van de bestuurder?)