Tractor gekanteld Philippine

Toegevoegd: 13-10-2011, 16.24 uur
Volgens de politie raakten twee mensen lichtgewond.
© Foto: Roland de Jong / Provicom
PHILIPPINE - Op de Lozeschorweg bij Philippine is vanmiddag een tractor gekanteld. Twee mensen raakten gewond.

Het ongeluk gebeurde rond 15.00 uur. De oorzaak van het kantelen is niet bekend. Volgens de politie raakten twee inzittenden lichtgewond. Er kwamen een ambulance ter plekke om hulp te verlenen. Alleen de bestuurder is met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht.

De brandweer rukte ook uit omdat er sprake was van een diesellekkage. De tractor is weer overeind gezet. De eigenaar regelde zelf een berger.

Bertus (14-10-2011 om 08:41)
@ van de Velde.. 60ton? is wel heel overdreve, een normale lading op een grote vrachtwagen is circa 30 ton. en aangezien er circa 3 ladingen van een tractor op een vrachtwagen gaan is 10-12 ton een redelijker gewicht..
Arie (14-10-2011 om 08:13)
Wederom zitten alle beste stuurlui weer achter de computer vd velde@ dit is een 18m3 kipper daar gaat geen 60 ton lading in het totale trein gewicht van dit spulletje zal ongeveer rond de 35 ton liggen als hij vol is.
René (14-10-2011 om 08:12)
Laten we stoppen met aannemen van dingen en gewoon het onderzoek afwachten. Het is zooooo kinderachtig om mee te doen aan zo'n roddelcircuit. Voor hetzelfde geld stond er een band zacht en kon men er niets aan doen. Dus gewoon afwachten en niet zo ..... lullen.
Kees (14-10-2011 om 07:15)
@Johan. Wat een onzin opmerking Johan. De bestuurders zijn vaak tussen de 16 en 18 jaar en werken lekker zwart. Kantelen heb je vaak zelf in de hand omdat het defensief rijgedrag op zo'n leeftijd nog niet ontwikkeld is of niet gebrukt wordt. Blij dat er geen andere weggebruikers bij betrokken zijn.
Renata (14-10-2011 om 00:26)
@Patrick: het is mij ook al zo vaak opgevallen dat er een hele jonge ventjes rond sluiteren op die grote tractoren EN inderdaad heel vaak met een hand aan de GSM. Lekker stoer.
Jos (14-10-2011 om 00:09)
Van de Velde welke kar heb jij het over? 60 ton vind ik toch aardig knap als ze dat mee nemen. Dat die trekkers zo hard kunnen is niet het probleem dat ze het rijden op niet geschikte wegen is het probleem.. terug naar 40 kmh zoals aantal jaar geleden toen je zulke verhalen nog niet hoorde