Asociale automobilist bekeurd

Toegevoegd: 14-08-2012, 17.11 uur

MIDDELBURG - De politie heeft vanmorgen in Middelburg een 29-jarige automobilist bekeurd die asociaal verkeersgedrag vertoonde.

De man reed over de Schroeweg achter een automobilist die netjes stopte voor het verkeerslicht omdat het op rood sprong. De 29-jarige dacht daar anders over. Hij gooide zijn stuur om, gaf flink gas en ging met gillende banden links om die stilstaande auto heen en negeerde zo het rode verkeerslicht.

De rode lampen en de alarmbellen van de brug gingen aan en de man reed daar ook doorheen. Een motoragent die dit zag gebeuren reed hem achterna, stuurde hem een zijweg in en sprak hem aan om zijn rijstijl.

De bestuurder is vervolgens 'beloond' voor zijn verkeersovertreding; er werd een bekeuring opgemaakt.

Wouter (15-8-2012 om 09:26)
Als dit dagelijkse kost wordt gaan er toch echt een keer nare ongelukken gebeuren, vrees ik. Wat ik dan weer niet snap is waarom de brug midden in de spits open moet om wat pleziervaart door te laten, doe dat lekker na de spits!
Wouter (15-8-2012 om 09:24)
Pfff, gisteravond rond 6 uur wéér precies hetzelfde verhaal, ik stop netjes voor het rode stoplicht en de alarmbellen en lichten van de brug gaan aan. Komt er ergens van achter mij ook zo'n mafkees die met hoge snelheid nog even tussen de slagbomen door meent te moeten scheuren. Trieste actie's...
De slappe arm (15-8-2012 om 08:39)
Is artikel 5 tegenwoordig ook al met een bekeuringkje en een acceptgirotje af te kopen ? en dan klaagt de hermandad dat er geen respect meer voor ze is. en vinden ze dat dan gek ook nog ?
Hulpverlener @ Arie (15-8-2012 om 08:10)
Dus een keurige bestuurder lokt asogedrag uit? Zo ken ik er nog meer. als hij dan zo overdreven langzaam reed, waarom heeft meneertje aso de andere auto dan niet eerder op het gemakje ingehaald? Laten we hier maar gewoon besluiten dat meneertje aso iets moet compenseren en dus een beetje zielig is.
Lachtzichrot (14-8-2012 om 22:55)
Hahaha toch grappig om de reactie's te lezen, jullie doen alsof jullie allemaal zelf altijd de regels volgen en nooit een boete krijgen of gekregen hebben.
Arie2 (14-8-2012 om 21:41)
@Arie: Was je er bij ? Je weet het nog al goed. De overtredingen lijken me duidelijk. Dat gemauw iedere keer dat het wel aan de voorganger gelegen zal hebben. Dei haasthebbers in hun leasebakkies of Asobakken, snel maar huis en daar dan de brave huisvader spelen. Bah !!!