Neergestoken man (19) overleden

Toegevoegd: 02-03-2014, 11.24 uur
De politie heeft urenlang onderzoek gedaan op de plaats delict.
© Foto: Manfred Berrevoets / Provicom

MIDDELBURG - Het slachtoffer van de steekpartij zaterdagavond in Middelburg is overleden. Dat heeft de politie zojuist bekend gemaakt.

Het slachtoffer van de steekpartij is een 19-jarige Middelburger. Toen hij in het gezelschap van enkele vrienden op de Turfkaai liep, kwam hij de 51-jarige verdachte tegen. "Er ontstond onenigheid wat vervolgens uitmondde in een steekpartij met desastreuze gevolgen", zo laat de politie weten. De verdachte kon kort na de steekpartij worden aangehouden in een nabijgelegen café. Hij werd direct overgebracht naar het politiecellencomplex in gevangenis Torentijd.

De steekpartij vond iets voor 22.30 uur plaats. Twee ambulances en meerdere politie-eenheden rukten met spoed uit. Het slachtoffer is ter plaatse kort behandeld door ambulancepersoneel en daarna met spoed overgebracht naar het ziekenhuis in Goes. De politie heeft vanochtend rond 11.10 uur laten weten dat de man daar aan zijn letsel is bezweken.

Een technisch rechercheur heeft, gehuld in een wit pak, sporenonderzoek gedaan. Vanwege het onderzoek was de Turfkaai tussen de Koningsbrug en de Sint Janstraat urenlang afgesloten. Inmiddels is de afzetting weer opgeheven. Vandaag wordt het onderzoek voortgezet, met o.a. het horen van getuigen en de verdachte.

Anja (2-3-2014 om 22:04)
heel veel sterkte voor de nabestaanden en vrienden van de overleden jongen. Heel erg wat er gebeurd is en dat deze jongen is omgekomen omdat de dader een wapen...een mes bij zich had!! Ik hoop dat ze de dader keihard straffen want als je met een mes op zak de straat op gaat ben je gewoon al fout bezig!!
Danny (2-3-2014 om 20:57)
Heel triest voor de jongen, maar zoals al te lezen is; de man van 51 werd al jaren getreiterd. Tja dan kan iemand wel eens door het lint gaan. Wie kaatst kan wel eens een balletje terug verwachten, opvoeding?!
Frans (2-3-2014 om 20:23)
Lul toch allemaal niet zo stom met dat zielig dit en zielig dat. Die gozer was een ruziezoekende rotzak. Die was daar al weet ik hoe lang met jan en alleman ruzie aan het zoeken. En ook niet allee. Hij en zijn vriendjes vonden zichzelf weer de baas en waren uit op ruzie en vechten. Menig man liep er maar snel met een gebogen hoofd aan voorbij uit angst in elkaar geslagen te worden. Het was namelijk vrij duidelijk dat ze daar op uit waren. Ik ben dus blij dat ze nu eens de verkeerde zijn tegengekomen. Als namelijk een ander, of zelfs ik de ongelukkige was die ze niet doorlieten, dan had ik met een ingeslagen kop in het ziekenhuis gelegen en zou iedereen zeggen: ah zonde zonde, waarom greep niemand in, waarom deed niemand wat tegen hun.
Danny (2-3-2014 om 19:36)
Eerst uitzoeken hoe en wat, dan pas oordelen. Het was ook "een groep" tegen 1, waarom niet zoals vroeger, gewoon 1 tegen 1, dan krijg je meestal ook niet zulke gevolgen. Ik zou mezelf ook verdedigen, ongeacht wie er voor me staat, oud of jong. Gecondoleerd voor de familie.
maybritt (2-3-2014 om 17:54)
heel veel sterkte theo rob maybritt esmee en een knuff van kailla
loes (2-3-2014 om 17:25)
de mens word steeds kritischer, en men wijst teveel met de vinger naar elkaar! doe dat toch niet, ook de ouders hebben daar een rol in, en als ze dat niet kunnen komt de overheid er aan te pas.