Neergestoken man (19) overleden

Toegevoegd: 02-03-2014, 11.24 uur
De politie heeft urenlang onderzoek gedaan op de plaats delict.
© Foto: Manfred Berrevoets / Provicom

MIDDELBURG - Het slachtoffer van de steekpartij zaterdagavond in Middelburg is overleden. Dat heeft de politie zojuist bekend gemaakt.

Het slachtoffer van de steekpartij is een 19-jarige Middelburger. Toen hij in het gezelschap van enkele vrienden op de Turfkaai liep, kwam hij de 51-jarige verdachte tegen. "Er ontstond onenigheid wat vervolgens uitmondde in een steekpartij met desastreuze gevolgen", zo laat de politie weten. De verdachte kon kort na de steekpartij worden aangehouden in een nabijgelegen café. Hij werd direct overgebracht naar het politiecellencomplex in gevangenis Torentijd.

De steekpartij vond iets voor 22.30 uur plaats. Twee ambulances en meerdere politie-eenheden rukten met spoed uit. Het slachtoffer is ter plaatse kort behandeld door ambulancepersoneel en daarna met spoed overgebracht naar het ziekenhuis in Goes. De politie heeft vanochtend rond 11.10 uur laten weten dat de man daar aan zijn letsel is bezweken.

Een technisch rechercheur heeft, gehuld in een wit pak, sporenonderzoek gedaan. Vanwege het onderzoek was de Turfkaai tussen de Koningsbrug en de Sint Janstraat urenlang afgesloten. Inmiddels is de afzetting weer opgeheven. Vandaag wordt het onderzoek voortgezet, met o.a. het horen van getuigen en de verdachte.

M.V (3-3-2014 om 01:10)
Iemand dood steken is nooit goed, maar als het klopt wat ze schrijven. Laat dit weer een voorbeeld zijn.......dat als je mensen lastig valt.......... Ga gewoon gezellig op stap, heb je zulke onzin niet. Het is wel weer iets veiliger geworden in Middelburg, dat is dan wel weer positief. Sterkte voor de nabestaanden van dader en slachtoffer.
onbekend (3-3-2014 om 01:03)
@Frans moet jij je niet kapot schamen dat je dit zegt? Ik zou maar niks meer zeggen over hem!
karlijn (2-3-2014 om 23:26)
Tuurlijk doet dat ventje stoer met zn vriendjes die jongen was 19!!!! En dan zulke reacties sturen alsof het zijn eigen schuld was. Hoe zouden jullie het vinden als je kind neergestoken wordt omdat hij kattenkwaad uithaalt. Die man is 51 en wat doet hij sowieso met een mes op zak! Het is schandalig die vent is gestoord. Geen woorden. Heel veel sterkte voor de familie en vrienden van dit jonge ventje. Vreselijk!!!!
iemand.. (2-3-2014 om 23:19)
Het is zo triets hoe mensen kunnen oordelen. Jullie weten niet wat er daar precies is gebeurt of wel?! Er kan genoeg gebeurt zijn. De man kan aangevallen zijn door het groepje en wat als die nou niet had gestoken? Dan konden de rollen omgedraaid zijn. Dus oordeel niet. Het is sonde dat hij overleden is. Dat gun je niemand. En dat met het was voorbedachte rade, omdat die een mes opzat had slaat helemaal nergens op. Genoeg mensen hebben tegenwoordig iets opzak zodat ze zich wat veiliger voelen. En ik al vaak genoeg gehoord dat de overleden jongen een ruzie zoeker was. Heb al van meerdere dat ze hem wel een lesje zouden leren. Het is alleen geen reden om iemand te steken. Maar alsnog stop met oordelen. Sterkte aan allebei de families
moeder (2-3-2014 om 22:57)
lieve mensen die hier op reageren .wat de oorzaak ook mag zijn en wat er ook gebeurt is dat maakt niet uit .ik heb zelf een zoon van bijna negentien jaar en ze zal als ouders enzz het bericht maar thuis krijgen , niemand heeft het recht om iemand van het leven te beroven wat er ook gebeurt mag zijn , voor de familie vrienden en iedereen die deze jongen kent heel erg veel sterkte voor nu en altijd, stop het zinloos geweld ...
Anja (2-3-2014 om 22:13)
En al die opmerkingen richting ouders over opvoeding enzo?? Zielige mensen zeggen dit deze mensen lijden een groot verlies hebben hun zoon verloren en dan zitten er hier een stel onbenullen die ook nog is naar de ouders wijzen??? SORRY hoor maar dat gaat mij TE VER!!!!!!!!!!!!!