Neergestoken man (19) overleden

Toegevoegd: 02-03-2014, 11.24 uur
De politie heeft urenlang onderzoek gedaan op de plaats delict.
© Foto: Manfred Berrevoets / Provicom

MIDDELBURG - Het slachtoffer van de steekpartij zaterdagavond in Middelburg is overleden. Dat heeft de politie zojuist bekend gemaakt.

Het slachtoffer van de steekpartij is een 19-jarige Middelburger. Toen hij in het gezelschap van enkele vrienden op de Turfkaai liep, kwam hij de 51-jarige verdachte tegen. "Er ontstond onenigheid wat vervolgens uitmondde in een steekpartij met desastreuze gevolgen", zo laat de politie weten. De verdachte kon kort na de steekpartij worden aangehouden in een nabijgelegen café. Hij werd direct overgebracht naar het politiecellencomplex in gevangenis Torentijd.

De steekpartij vond iets voor 22.30 uur plaats. Twee ambulances en meerdere politie-eenheden rukten met spoed uit. Het slachtoffer is ter plaatse kort behandeld door ambulancepersoneel en daarna met spoed overgebracht naar het ziekenhuis in Goes. De politie heeft vanochtend rond 11.10 uur laten weten dat de man daar aan zijn letsel is bezweken.

Een technisch rechercheur heeft, gehuld in een wit pak, sporenonderzoek gedaan. Vanwege het onderzoek was de Turfkaai tussen de Koningsbrug en de Sint Janstraat urenlang afgesloten. Inmiddels is de afzetting weer opgeheven. Vandaag wordt het onderzoek voortgezet, met o.a. het horen van getuigen en de verdachte.

Division (3-3-2014 om 15:52)
Het is zeker niet goed dat de man D. heeft neergestoken. Echter is het zo dat deze jongens stoer doen in groepjes. Gasten zijn 19 jaar oud en voelen zich Tony Montana. Ze denken ze zijn gangsters. Ooit kom je de verkeerde tegen. En dit is nu gebeurd. Man wordt al lang gepest door jongeren en nu was hij het beu. Ik praat het niet goed, maar voor mij is het begrijpelijk dat deze man D. heeft neergestoken.
Joopie (3-3-2014 om 13:52)
@frans, ik geef jou helemaal gelijk. Treiterende opgeschoten jeugd denkt alles te kunnen doen. Nu is hij een keer de verkeerde tegen gekomen
johanna (3-3-2014 om 12:48)
iedereen heeft zijn mening en elk verhaal heeft 2 kanten. Het is en blijft triest dat mensen elkaar dit aandoen
anonymous (3-3-2014 om 09:54)
wat je geeft krijg je terug die man krijgt zijn verdiende loon nog wel hoe dan ook niemand maar dan ook niemand heeft het recht iemand anders het leven te ontnemen dat is een feit !
D (3-3-2014 om 09:45)
Rust in vrede mijn vriend! <3
Jac (3-3-2014 om 03:00)
Misschien had hij het wel overleeft als hij niet helemaal naar het ziekenhuis Goes was vervoerd, maar naar Vlissingen. Waar ze het ziekenhuis helaas aan het afbouwen zijn en ze dit soort spoedeisende hulp niet meer kunnen aanbieden. Maar daar zal de raad van bestuur vast geen nachtje van wakker liggen. Het slachtoffer was dan wel geen lieverdje maar de dood wens ik niemand toe.