Melding vermiste zwemmer Domburg blijkt loos alarm

Toegevoegd: 03-07-2023, 17.31 uur
De zoekactie bleef zonder resultaat.
© Foto: Stichting Strandexploitatie Veere (SSV)

DOMBURG - Voor de kust van Domburg hebben de hulpdiensten maandagmiddag een tijdlang gezocht naar een mogelijk in problemen geraakte zwemmer. Uiteindelijk bleek sprake te zijn van loos alarm.

Over de 'zwemmer' werd rond 14.40 uur alarm geslagen. Volgens de Stichting Strandexploitatie Veere (SSV) zou een persoon in zee zijn gezien maar vervolgens was deze uit het zicht verloren. De strandwacht maakte met behulp van een reddingswaterscooter een aantal zoekslagen maar er werd niemand aangetroffen. In overleg met de Kustwacht werd opgeschaald.

Samen met de KNRM-reddingboot Uly en collega's van andere strandposten werden zoekslagen gemaakt voor de kust. Rond 16.30 uur werd besloten de zoekactie te beëindigen omdat er op het strand verder geen aanwijzingen waren dat er iemand vermist was.