Geen files

Bewoner aangehouden voor brandstichting in eigen woning

Toegevoegd: 24-01-2024, 10.44 uur
De bewoner is aangehouden op verdenking van brandstichting.
© Foto: Roland de Jong
Door: Eugène Harthoorn

VLISSINGEN  - De politie heeft dinsdagavond een 48-jarige man aangehouden op verdenking van brandstichting in zijn woning. De brand werd opgeschaald naar een middelbrand.

De hulpdiensten werden dinsdagavond rond 21.15 uur gealarmeerd voor een uitslaande brand in een woning aan de Westerzicht. Vanwege de intensiteit van de brand werd er opgeschaald naar een middelbrand. Twee tankautospuiten en een ladderwagen werden ingezet.

De bewoner bleef ongedeerd. Omdat het vermoeden is dat er sprake is van brandstichting heeft de politie de bewoner aangehouden. Hij zit voorlopig vast voor verhoor en verder onderzoek.

Anneke (24-1-2024 om 18:16)
Dan zet je de brandstichter maar een jaar in een tentje! Idioterie om in deze tijd van woningnood brand te stichten in een woning!!
Ri (24-1-2024 om 11:47)
Dit had voorkomen kunnen worden!! Schande voor de buren. Ze hadden die man hulp aan moeten bieden vorige keer. Nee sturen hem gewoon naar huis. In een wijk met gezinnen Wat zullen die buren in angst hebben gezeten. En wat wordt het volgende?
vanpuffelen (24-1-2024 om 11:24)
Fijn dat die persoon ook aan de buren denkt, wat een l.l.
Jaap (24-1-2024 om 11:03)
Je zal maar zo’n figuur naast je hebben wonen, wat doet iemand die tot brandstichting in staat is in een woonwijk?