1 file van totaal 2 km

Ernstig ongeluk, niemand wil helpen

Toegevoegd: 17-12-2011, 10.29 uur

VLISSINGEN - In Vlissingen is vrijdagavond een brommerrijder ernstig gewond geraakt. Hij is naar Rotterdam gebracht. Het duurde enige tijd voordat het ongeluk werd gemeld omdat omstanders geen 112 wilden bellen.

Rond 20.50 uur kwam een man met zijn brommer ten val op de Edisonweg. Een Poolse passant zag het ongeluk gebeuren en vroeg omstanders om hulp. Zij wilden hem echter niet helpen en hijzelf had geen telefoon. Hij moest vervolgens naar de Paul Krugerstraat lopen om daar pas iemand te treffen die hem te hulp schoot en 112 belde.

De brommerrijder bleek er ernstig aan toe te zijn. Hij had vermoedelijk een neurotrauma en is met spoed overgebracht naar het ziekenhuis in Goes. Het traumateam uit Rotterdam werd rond 21.20 uur gelarmeerd en is de ambulance tegemoet gereden. Er werd een rendez-vous afgesproken tussen Kruiningen en Rilland. Het slachtoffer is uiteindelijk naar het Erasmus-ziekenhuis in Rotterdam vervoerd.

Volgens de politie reed de brommerrijder, een 45-jarige Vlissinger, over de Edisonweg richting de Prins Hendrikweg. Net voor de wegversmalling in de buurt van de fitness-school reed hij tegen de meest rechtse pilaar van een wegversmalling. Hij landde tien meter verder op het wegdek. Zijn helm vloog daarbij af. Er waren geen sporen die duidden op de betrokkenheid van een ander voertuig.

Vlissinger (17-12-2011 om 18:09)
Vanaf de edisonweg lopen naar de paul krugerstraat...die man heeft daar dus zeker 15/20 minuten zomaar gelegen voor de ambulance er was!!. iemand die in dit soort gevallen geen 112 wil bellen zou gepakt moeten worden voor poging tot doodslag!!
Roy (17-12-2011 om 18:04)
Geen 112 bellen ben je ziek in je hoofd of niet dan. Mensen die niet helpen zouden een boete moeten krijgen
Sander (17-12-2011 om 17:46)
Hier heb ik een woorden voor associaal die mensen die geen hulp bieden nooit voor bellen stelletje achterlijke mensen !
Hulde aan de Poolse omstander! (17-12-2011 om 16:59)
Met grote schaamte voor het gedrag van de omstanders lees ik dit bericht. Hulde aan de Poolse omstander, die WEL hielp, ondanks alle tegenwerking. Hopelijk is dankzij de hulp van deze man erger voorkomen. Een ieder die niets deed: er komt een dag dat men u aan uw lot overlaat. Dat heet Karma!
John (17-12-2011 om 16:16)
Schandalig dat je zo iemand achter laat,en wij maar zeuren over die polen,nu kan je dit gelijk vergelijken met het verhaal uit de Bijbel het verhaal van de Barmhartige Samaritaan! ik heb veel repspect voor deze meneer uit Polen!!!!!!
Nina (17-12-2011 om 15:29)
Erg associal dat er mensen bestaan die het niet eens kunnen schelen wat er gebeurt met iemand..en die niet willen helpen. maar ik vind de mensen die wel geholpen hebben vind ik echt goed.. maar we leven gewoon in een maatschapij van gierigheid en koude harten gelukig zijn er nog wel goede mensen