Wielrenners gewond na aanrijding

Toegevoegd: 25-04-2013, 09.34 uur
Door: Veerle van Iren
ELLEWOUTSDIJK - Woensdagavond omstreeks 20.00 uur reed een groepje tourfietsers uit Kapelle over de Trenteweg in Ellewoutsdijk.

Zij werden ingehaald door een bestelbus. De bestuurder hiervan reed tegen de voorste fietser aan. Hierdoor kwam deze ten val. Door de val vielen de drie andere wielrenners over de fietser heen. Alle wielrenners zijn naar het ziekenhuis gebracht en zijn daar behandeld aan diverse botbreuken aan onder andere neus, ribben en sleutelbeen. De vier komen allemaal uit Kapelle. Het zijn twee vrouwen van 56 en 64 jaar oud en twee mannen van 54 en 58 jaar oud.

Door getuigen werd de bestuurder van het bestelbusje herkend als een 20-jarige inwoner van de gemeente Borsele. Agenten zijn naar het woonadres van de bestuurder toe gegaan, maar troffen hem daar niet. Intussen bleek dat de bestuurder van het busje contact had opgenomen met de politie. Hij is aangehouden en overgebracht naar een politiecel in Torentijd.

Agenten hebben diverse getuigen van de aanrijding gehoord en zijn nog bezig met het onderzoeken van de toedracht. Vandaag wordt de bestuurder van de bestelbus gehoord.

Kamerbreed (25-4-2013 om 21:03)
Ik ken die weg wel.maar die is toch wel zo breed dat daar zelfs 2 auto's langs elkaar kunnen. dus zeker een auto en een fiets. of fietsten ze soms naast elkaar ?
Rudi (25-4-2013 om 20:54)
Waarom nooit eens kritiek op die "egoistische" automobilisten. De bestuurder van het busje is niet voor niets naar Torentijd gebracht! Ben zelf 'n fietser en ondervind vaak de meest gekke dingen. Sommige automobilisten vinden het 'n sport om fietsers te pesten.
Walter (25-4-2013 om 20:47)
Ineke (25-4-2013 om 20:38)
Uit betrouwbare kring vernomen ,fietsers reden in dit geval keurig twee aan twee, zou in dit geval de auto misschien te vroeg naar rechts zijn gegaan na het inhalen van de fietsers ???????????? Toerrijders Kapelle allemaal sterkte toegewenst!!!!!
Gitta (25-4-2013 om 20:35)
Nog geen 10 minuten geleden op de postweg bij Lewedorp een club wielrenners die vlak voor mijn auto de weg overstaken vanaf het fietspad. En wie zou de schuld gekregen hebben? Wielrenners zijn asociale weggebruikers. De automobilist zal de ruimte wel weer niet hebben gekregen.
Ronald (25-4-2013 om 20:34)
Ligfiets en E bike klappen op elkaar, 2 reactie's. Wielrenners worden van de weg gereden, 14 reactie's. Wat als in de kop "fietsers" had gestaan. Dan was de bestuurder van de bus aan de schandpaal genageld. Vreemd dat iedereen deze TOERFIETSERS de schuld geeft terwijl niemand erbij was. Kortzichtig!