Twee dronken bestuurders bij Grijpskerke

Toegevoegd: 04-05-2014, 12.19 uur
Door: Manfred Berrevoets

GRIJPSKERKE - De politie heeft zaterdagavond en nacht een alcoholcontrole gehouden in de omgeving van Grijpskerke. Aanleiding voor de controle was het muziekfestival Surrender Hrieps wat voor de twintigste keer werd gehouden in Grijpskerke. Bij de controles zijn twee bestuurders aangehouden.

Tussen 21:30 uur en 02:00 uur zijn bijna 300 bestuurders gecontroleerd op rijden onder invloed. Twee automobilisten bleken onder invloed van alcohol achter het stuur te zitten. Tegen hen wordt proces-verbaal opgemaakt. Het tweetal liep tegen de lamp op de Middelburgseweg.

Een vrouw zat met 260 ug/l iets hoger dan de wettelijke limiet van 220 ug/l en kreeg een boete van 367 euro. De ander had bijna vier keer te veel op. Hij blies 835 ug/l en kreeg een dagvaarding mee. Hij moet zich op 7 augustus voor een rechter verantwoorden. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

Van K (4-5-2014 om 20:05)
Sorry Jantje maar ik moet je hier ongelijk in geven. Het is voor iedere bestuurder zijn eigen verantwoordelijkheid om niet onder invloed te gaan rijden. De organisatie valt niks te verwijten. Sterker nog er was een "bob" stand aanwezig. Dit om de het nog eens extra onder de aandacht te brengen dat men niet met drank op achter het stuur moet kruipen. Ik vind je uitspraken en verwijten jegens de organisatie ronduit belachelijk. Hulde aan de organisatie en volgend jaar op naar weer een nieuwe editie van Hrieps! Groeten Ad van K
k (4-5-2014 om 19:51)
Jantje, jij snapt het al aardig.... (waarschijnlijk denk je dat zelf). Als ik naar een concert, bar, disco of op visite ga en ik drink teveel, stap vervolgens in de auto met teveel drank op en word aangehouden door de politie (wat heel goed is dat men deze bestuurders een bekeuring geven en hier op controleren). Dan mag de gemeente waar ik dat concert of disco heb bezocht geen vergunning meer verlenen voor het volgende concert of de dicotheek sluiten. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, dus misschien even nadenken voor je wat schrijft. O, ja de organisatie van de 20e Surrender Hrieps was heel goed geregeld, succes bij de 21e organisatie.
hrieps fan (4-5-2014 om 19:27)
@jantje dat is niet aan de organisatie hoor dat is aan de mens zelf. maar jij bent nooit jong geweest en hebt nooit wat fout gedaan en zeker nooit naar een feest(je) geweest? was weer gezellig en op naar editie 21
Kees (4-5-2014 om 19:08)
Beertje (4-5-2014 om 19:04)
Beste Jantje, de organisatie en verkeersregelaars mogen deze controle niet uitvoeren, het is aan de politie om dit te doen. Het is niet slap van de organisatie maar van de drankorgels die niet zelf de verantwoording nemen om niet te veel te drinken. Als je hier al de vergunning voor wil verbieden kan je alle evenementen, het voetbal en alle andere sporten gaan verbieden.
Bertus (4-5-2014 om 18:51)
@jantje, saai hoor als we alle evenementen maar moeten verbieden.De organisaties zijn niet verantwoordelijk voor wat iemand drinkt. Als je wil drinken moet je zelf een BOB of taxi regelen! Maar keurig, maar 2 overtreders die zichzelf niet onder controle kunnen houden wat alcohol betreft, zeker voor Hrieps! Hrieps gefeliciteerd en op naar de 30!!!