Lam doodgebeten in Heinkenszand

Toegevoegd: 18-05-2015, 20.23 uur

HEINKENSZAND - In Heinkenszand heeft een hond vandaag een lam doodgebeten en een schaap verwond. Dat meldt de politie.

Volgens de politie gebeurde het voorval vanmiddag bij de kruising van de Grotedijk en de Nissezandweg.

De eigenaar van de hond wordt opgeroepen om zich bij de politie te melden via het telefoonnummer 0900-8844. Het zou gaan om een blanke man met grijs haar. Zijn hond zou een zwarte Rottweiler zijn geweest.

Jan (19-5-2015 om 14:54)
@Adrie. Wat een domme reactie om een hond gelijk te laten inslapen. Dus is pure provocatie naar hondenbezitters. Als een kind tegen mijn auto aanfietst ook maar gelijk afmaken dan??? De oorzaak van dit probleem ligt bij de hondenbezitters, die hun dier niet volledig onder controle hebben, en denken dat ze Cesar Millan zijn. Net als eerdere reageerders al opperden is het zaak in zo een situatie om je verantwoording te nemen. Je te melden bij de politie, en de schade aan de eigenaar te vergoeden. De hondenbezitter is verantwoordelijk voor de schade.. niet de hond. Mocht dit nogmaals voorkomen, hond muilkorven of hond afnemen van de bezitter. Die er dan duidelijk niet de baas over is.
au (19-5-2015 om 14:28)
Wauw... De politie onderneemt actie nu het een dier als slachtoffer betreft. Zo'n 1,5 jaar geleden ben ik zelf gebeten Door een rottweiler, ik had mijn kind bij me en had het 'geluk' dat ik het slachtoffer was. Aangifte gedaan(wat de politie in eerste instantie weigerde!!). Er is nooit wat met de aangifte gedaan. Mn kindje had ook gebeten kunnen worden, maar dat is natuurlijk minder erg dan een lammetje...... Honden van dit formaat moeten een muilkorf op en aangelijnd zijn, overal! Zelfs op eigen erf zijn ze vaak niet te vertrouwen.
Kees (19-5-2015 om 14:09)
Lijkt me niet zo moeilijk om deze knurft te vinden en als ze hem hebben laten ze hem dan ook maar dood bijten en op z'n kop in de sloot liggen.. Asociaal stuk vreten
Bep (19-5-2015 om 13:57)
Echt schofterig dat deze baas niet eens de moeite heeft om de helpende hand toe te steken, maar wat nog erger is dat hij nog gaat kijken en gewoon weg loopt. Wat een mentaliteit zeg. Smerig. Een zeer hoge boete geven en ze samen op cursus sturen!!!!
Cor (19-5-2015 om 13:36)
De politie geeft zelf het goede voorbeeld om zoals velen met een loslopende hond In het poelbos rond te lopen
Astrid den Ridder (19-5-2015 om 11:41)
Wat een ontzettende pijnlijke dood, afschuwelijk. Hond, wat een eigenaar, afschuwelijke man.