Gewonde bij vechtpartij AZC Middelburg

Toegevoegd: 06-10-2015, 15.37 uur

MIDDELBURG - Bij een vechtpartij in het asielzoekerscentrum (AZC) in Middelburg is maandag rond 20.00 uur een man gewond geraakt. Het slachtoffer en twee andere mannen zijn aangehouden.

Toen de agenten na een melding bij het AZC aan de Laurens Stommesweg arriveerden was de rust al weergekeerd. Wel werd het slachtoffer, een 33-jarige man, gewond aangetroffen. Hij had een klap op zijn hoofd gekregen. De man werd door een arts onderzocht.

Volgens de politie verklaarde het slachtoffer te zijn bedreigd met een mes. Ter plekke werden een slagwapen en een mes zijn in beslag genomen. De man en zijn broer (43 jaar oud) zijn als verdachte aangehouden voor het incident. Even later werd nog een derde verdachte (23 jaar oud) aangehouden.

Alle verdachten werden in Torentijd met hulp van een tolk voorgeleid en ingesloten voor onderzoek. Daarbij wordt ook gekeken naar de aanleiding van de vechtpartij en wie welke betrokkenheid had.

Rob (7-10-2015 om 21:04)
@Mario Deze "asielzoekers" vergelijken met de Joodse vluchtelingen slaat volledig de plank mis. De Joodse vluchtelingen vluchten voor wat hen te wachten stond, we weten allemaal hoe het met veel van hen is afgelopen. De "asielzoekers" die nu ons land binnen stromen zijn niet op de vlucht, die zijn op jacht naar een huis, uitkering, goeie WiFi en gratis miele. De stakkers die echt op de vlucht zijn hebben huis en haard verlaten en zijn ergens onderweg gestrand.
Diederik (reactie 2 van 2) (7-10-2015 om 18:54)
Verder moet niet vergeten worden dat de asielzoekers die hier in Nederland gekomen zijn, meestal gewoon redelijke normale mensen waren, die een goed loon hadden en vanwege armoede, (de dreigingen van) oorlog, discriminatie om hun (meestal christelijke) geloof, zijn gevlucht. Zij hebben dus ook gewoon geld. Stel dat u of ik zou vluchten naar bijvoorbeeld Guinee, een zeer arm land. Hoe zouden de arme mensen zich daar dan wel niet voelen als wij een grote villa kochten, van onze eigen spaarcenten? Terwijl het ons goed recht zou zijn. Het is hún goed recht om gewoon met een luxe mobiel rond te lopen. Besef dat ze, door hun helse verleden én doordat ze als haringen in een ton zitten, zulke dingen kunnen doen, ook al valt het niet goed te praten.
Diederik (reactie 1 van 2) (7-10-2015 om 18:47)
Marcel en Marius hebben gelijk. Het wordt allemaal sterk overdreven. Als je kijkt op de erbarmelijke omstandigheden in Syrië, Irak en andere landen in deze regio, dan moet je als Nederlander niet klagen dat je in ieder geval nog een dak boven je hoofd hebt, dat we, in vergelijking met andere (EU-)landen in de wereld nog een redelijk inkomen en een redelijke economie hebben (we staan op de 6de plek, qua rijkste land in de wereld), en zelfs de werklozen hebben nog een goede uitkering, in vergelijking inkomens in armere landen (wordt vervolgd).
Invlissable (7-10-2015 om 18:02)
Ik ben van mening dat als je naar hier vlucht en je misdraagt je, je ook geen verblijfsvergunning krijgt. Ik ben ook van mening dat die pvv'ers die hier lopen te brullen dat het gebrek aan geld in de zorg e.d. de schuld is van de vluchtelingen, beter even met hun vette vingers naar de regering kunnen wijzen, die wij overigens zelf hebben gekozen (wederom). Tevens ben ik van mening dat menig Nederlander die hier zo met de botte bijl loopt te hakken, op Nederlandse les moet.
Henk (7-10-2015 om 13:28)
Ja jongens en meisjes, hoeveel vechtpartijen zijn er nog nodig om te zien dat deze mensen zich niet kunnen aanpassen? Ze laten zich compleet gaan, maken er een zooitje van. Cijfers (en politieuitrukken) liegen niet. Het is gewoon volk dat heel wat jaartjes achterloopt. Deze mensen gaan zich ook nooit aanheft westen aanpassen. Wij zijn de ongelovigen dus wij zijn gewoon niks in hun ogen. Het is niet anders maar als dit door blijft gaan zijn wij over 50 jaar allemaal moslim, of onder de zoden. Zoals het spandoek in Duitsland, waarop stond, "alle kinderen die niet in Allah geloven moeten dood" beter jammer zulke lui, zonde voor de 10% die het wel nodig heeft.
k (7-10-2015 om 13:17)
als je 2 rivaliserende groepen, bij elkaar zet wat zal er dan gebeuren?? vrede?? dom land zijn wij toch, ze vallen elkaar aan. gemeenten zijn bang als 2 motorclubs gezellig samen een pintje gaan drinken, bang voor oorlog. maar men haalt wel rivaliserende groepen mensen uit de oorlog en propt ze bij elkaar in azc's en denkt dat het er vredig blijft hahaha sorry maar dat vind ik grappig