Campagne: Stop geweld tegen hulpverleners

Toegevoegd: 27-12-2023, 11.46 uur
Campagne: Stop geweld tegen hulpverleners
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Eugène Harthoorn

MIDDELBURG – ‘Taskforce Onze Hulpverleners Veilig’ starten een campagne om geweld tegen hulpverleners te stoppen. Met name tijdens de jaarwisseling neemt het geweld tegen hulpverleners toe.

“Het hele jaar door  worden politieagenten, brandweerlieden en boa's geconfronteerd met agressie en geweld. Tijdens de jaarwisseling neemt dit ongewenste gedrag toe”. De ‘Taskforce Onze hulpverleners veilig’ start daarom de campagne ‘Hulpverleners zijn er voor jou’ om aandacht te vragen voor dit probleem en als maatschappij achter onze hulpverleners te gaan staan. De ‘Taskforce Onze hulpverleners veilig’ benadrukt dat geweld tegen hulpverleners onacceptabel is en dat het voor iedereen van belang is dat hulpverleners in alle veiligheid hun werk kunnen doen.

‘Hulpverleners zijn er voor jou’ is dé centrale boodschap van de campagne. “Het is tijd om samen voor hulpverleners te gaan staan en geweld te stoppen. Zij staan in dienst van de samenleving en werken het hele jaar voor de veiligheid van iedereen. Het is onacceptabel dat zij daarbij te maken krijgen met agressie en geweld. En geweld tegen hulpverleners komt vaak voor. Te vaak. Dit mag nooit normaal worden”, aldus de Rijksoverheid.

Klaas vaak (28-12-2023 om 17:44)
Hulpverlening dus niet voor Jordi Verschuren gezien zijn reactie. Of ga een weekje mee met de hulpverleners, daar knap je misschien van op.
Jordi Verschuuren (28-12-2023 om 15:56)
u kunt het nog zo eens zijn Michel maar de agent zelf is de enige die zelf de situatie kan veranderen in een wereld van brutalen en asocialen. Dat betekent dus ook minder escaleren in het gedrag zoals je vaak in de filmpjes ziet. Al die boosheid gaat daar niets aan veranderen en het gaat om de agent zijn veiligheid tenslotte.
jan uit Vlissingen (28-12-2023 om 14:32)
We zijn toch 1 Europa, nou dan ook de zelfde strafmaat als in Italië en of Spanje. Raak in Italië maar eens een politieagent aan dan weet je als buitenlander zeker dat je er zomaar een paar jaar gratis maar niet zo leuke vakantie in dat land voor terug krijgt.
willem (28-12-2023 om 14:24)
de enige manier om dat tegen te gaan: zonder pardon de lange lat er over. ze wegranselen is het enige wat helpt. zelfs als ze dat "buitensporig geweld" noemen. dat tuig begrijpt maar EEN ding--een enorm pak slaag. idem bij de zogenaamde "supporters" van voetbalclubs. dat zijn geen supporters--het is rel-tuig. daarbij: laat de clubs de aangerichtte schade en politie inzet maar betalen.
Marijke den Ouden (28-12-2023 om 10:27)
ook thuis blijvers van hulpverleners zitten er met de feestdagen niet ontspannen bij, 4 kinderen in de hulpverlening,ze vertellen ons bijna niets voor onze bescherming,zal blij zijn als de feestdagen voorbij zijn maar dat de agressie steeds maar toe neemt is zeer zgelijk
Michel (28-12-2023 om 10:09)
@Ad Jonkers helemaal eens met uw reactie (27-12-2023 om 14:24) op de reactie van Jordi Verschuuren.