Meisje bekent verzonnen verkrachting

Toegevoegd: 13-05-2014, 16.43 uur
Door: Rolf de Feijter

OOST-SOUBURG - De politie heeft vandaag een gesprek gevoerd met het 14-jarige meisje dat twee weken geleden melding deed van verkrachting. Zij heeft bekend dat het verhaal over de verkrachting door haar is verzonnen. Er heeft zich op zondag 27 april geen zedendelict voorgedaan.

Het meisje uit de gemeente Vlissingen meldde zondagavond 27 april dat zij rond 21.30 uur was verkracht op het fietspad aan het Koopmansvoetpad. Zij zou door twee scooterrijders zijn achtervolgd en tegen de grond gewerkt. Vervolgens zou zij zijn verkracht door één van hen terwijl de ander op de uitkijk zou hebben gestaan. Een nog onbekende blonde jongen zou haar hebben geholpen. Thuis aangekomen vertelde zij het verhaal aan haar ouders, waarna de politie werd ingeschakeld.

De politie startte een onderzoek met zeven rechercheurs. In de loop van het onderzoek ontstond het vermoeden dat het zedendelict mogelijk nooit had plaatsgevonden. Toen zich ook nog iemand bij de politie meldde met belangrijke informatie werd dit vermoeden groter. Vanwege een verblijf in het buitenland kon het meisje niet eerder worden gehoord.

De politie heeft een proces verbaal opgemaakt vanwege de valse melding. Met het Openbaar Ministerie zal deze casus worden besproken. Het openbaar ministerie neemt uiteindelijk het besluit over de afhandeling van deze zaak. In het belang van de privacy van het meisje wordt geen nadere informatie verstrekt over haar keuze om een onwaar verhaal bij de politie te melden.

Zie ook:

Verkrachting Souburg mogelijk verzonnen (28-04-2014)
Slachtoffer verkrachting 14 jaar oud (28-04-2014)
Meisje verkracht in Oost-Souburg   (27-04-2014)

moi (14-5-2014 om 08:57)
Stel dat ook dit verhaal verzonnen is, en dat het meisje wel degelijk verkracht is, maar het niet durft te vertellen. Zijn de ouders deze week ook al verhoord of andere familieleden?? Nog steeds kan ik er met mijn gedachten niet bij dat ouders na zo een gebeurtenis gewoon maar op vakantie gaan, net of er niets gebeurd is. Ik zou de onderste steen boven water willen hebben. Bovendien zat ik dan ook met mijn dochter bij de huisarts voor een inwendig onderzoek. Nee, zowel de ouders al het meisje hebben profesionele hulp nodig. Het verhaal lijkt mij nog niet compleet. En stel dat het echt verzonnen is, alle kosten die gemaakt zijn bij de ouders verhalen.
Josina (14-5-2014 om 08:39)
Waarom verzint zo,n meisje zoiets vraag ik me af. Alleen voor de aandacht? of misschien een schreeuw om hulp. Ik hoop dat de instanties verder kijken wat er aan de hand is en dan daar naar handelen.
Walter St.J (14-5-2014 om 08:38)
Wat de achtergrond ook mag zijn, een indringend gesprek met de jonge dame is het minste wat politie en hulpverlening kunnen doen. Daarnaast de kosten verhalen op haarzelf of haar ouders als stok achter de deur. Verzekerd of niet, hier mag je niet mee wegkomen.
nickey (14-5-2014 om 06:58)
zo zie je maar pff,dat je niet te snel moet oordelen als je het ware niet weet.
gerda (14-5-2014 om 06:52)
heb die meid niet alle 5 op een rijtje, ze is echt gestoord. Je ga een verkrachtings verhaal toch niet verzinnen.(een normaal mens die doe het niet )
isa (14-5-2014 om 06:35)
Hoe kun je zoiets verzinnen?? Helaas is 1 op de 4 zeden aangiftes vals. Lees het boek Valse zeden maar eens. Je zal toch maar iemand zijn die als "mogelijke" dader hiervan wordt gezien. Te triest voor woorden.