Dit zijn de leukste activiteiten tijdens de herfstvakantie

Toegevoegd: 23-10-2023, 12:01 uur

Voor veel ouders is het ieder jaar weer een enorme uitdaging om de kinderen te vermaken tijdens de herfstvakantie. Waar je in de zomermaanden natuurlijk een stuk meer opties hebt, is dit tijdens de regenachtige herfst vaak wel een heel ander verhaal. Gelukkig regent het niet twee weken, mits je geluk hebt en kun je dus ook prima een flinke wandeling gaan maken in het bos. Omdat we ons heel goed kunnen voorstellen dat de meeste kinderen een wandeling niet altijd even leuk vinden, hebben we nog een aantal handige tips voor je, waarmee jij de kinderen en ook jullie zelf prima weten te vermaken. Dus kun jij wel wat inspiratie gebruiken, dan zit je hier goed!

Geniet van de natuur

Tijdens de herfstvakantie is het heerlijk om buiten te zijn en te genieten van de frisse lucht. Maak een wandeling door het bos en kijk naar de kleurrijke bladeren die van de bomen vallen. Je kunt ook kiezen voor een fietstocht door de natuur, waarbij je langs prachtige paden en bossen komt. Voor de avontuurlijke types is een outdoor survival dag een echte aanrader. Natuurlijk is het wel afhankelijk van de temperatuur buiten en ook de leeftijd van de kinderen, mochten deze ook mee willen. Heb je een hond, kijk dan wel eerst even goed of het gebied waar je naartoe gaat, ook is toegestaan voor honden en of ze er eventueel los mogen lopen.

Plan een filmmarathon

Hoe leuk is het om samen met het hele gezin een filmmarathon te houden en urenlang te kijken naar alle delen van bijvoorbeeld Harry Potter? Zo kun je bijvoorbeeld de matrassen naar beneden halen, zodat jullie samen één groot bed maken en zo samen naar de televisie kunnen kijken. Zorg er natuurlijk ook voor dat jullie wat lekkers hebben, zodat het je aan werkelijk niets ontbreekt. Omdat we ook heel goed kunnen begrijpen dat de ouders dit misschien niet altijd even leuk vinden, is het ook leuk om boven te doen met je broertjes en zusjes mocht je deze hebben. Zo kunnen de ouders beneden naar een andere film of serie kijken of is er misschien wel een belangrijke voetbalwedstrijd op, waarop je kunt inzetten via voetbalgokken - bookmakers. Belangrijk is wel dat je weet wat je doet en de kans bestaat dat je bij een tegenvallend resultaat je inleg verliest.

Ga met het hele gezin koken

De herfst en de wintermaanden lenen zich vaak bij uitstek voor een heerlijke maaltijd. Niet voor niets zijn veel stamppotten vooral in de maanden van het jaar ontzettend populair. Je kunt je namelijk ook wel voorstellen dat je bij 25 graden niet bepaalt staat te springen om stampot boerenkool te moeten eten. Ben je nu niet zo heel erg culinair onderlegd, dan kun je natuurlijk ook gewoon wat bestellen. Helemaal nadat je een flinke wandeling in het bos hebt gemaakt, is het heerlijk om vlak voor een belangrijke sportwedstrijd eerst wat te eten, zodat je daarna op de bank via een goksites vergelijker kun bekijken welke mogelijkheden er eigenlijk allemaal zijn om geld in te zetten op bijvoorbeeld een overwinning van je favoriete club.

« Ga terug