Ontdek de Levendige Festival Scene van Zeeland

Toegevoegd: 16-06-2023, 08:57 uur

Zeeland, onze prachtige provincie in het zuidwesten van Nederland, staat niet alleen bekend om onze adembenemende kustlijn en schilderachtige landschappen, maar ook om onze levendige festival scene. Elk jaar trekken diverse festivals duizenden bezoekers naar onze regio, waar we kunnen genieten van een breed scala aan muziek, kunst, cultuur en gastronomie. In dit artikel nemen we je mee op een reis door enkele van de meest opmerkelijke festivals in Zeeland.

Concert at SEA

Een van de meest bekende festivals in Zeeland is Concert at SEA dat elk jaar in juni plaatsvindt op de Brouwersdam bij Renesse. Dit meerdaagse evenement, opgericht door de Zeeuwse band BLØF, combineert livemuziek met een prachtig uitzicht op de Noordzee. Dit jaar vindt het plaats op 22 tot 24 juni. Nationale en internationale artiesten treden op in een ontspannen en feestelijke sfeer. Dit jaar staan er artiesten als Anouk, Di-Rect, George Ezra, Goldband en natuurlijk BLØF zelf. Een onvergetelijk weekend is verzekerd! Concert at SEA biedt voor ieder wat wils, of je nu houdt van rock, pop, singer-songwriters of elektronische muziek. Zeker een aanrader om met je gezin of vrienden naartoe te gaan.

Zeeland Nazomerfestival

Het Zeeland Nazomerfestival is een cultureel festival dat plaatsvindt in verschillende steden en dorpen in Zeeland, zoals Middelburg, Goes en Vlissingen. Dit festival combineert theater, dans, muziek en film en biedt een gevarieerd programma voor alle leeftijden. Van intieme theatervoorstellingen tot grootschalige producties op bijzondere locaties, het Zeeland Nazomerfestival laat de bezoekers kennismaken met een breed scala aan culturele uitingen.

Film by the Sea

Voor de filmliefhebbers is Film by the Sea een niet te missen evenement. Dit internationale filmfestival, gehouden in Vlissingen, toont een divers aanbod van kwaliteitsfilms, variërend van arthouse tot grote publiekstrekkers. Naast filmvertoningen organiseert het festival ook lezingen, masterclasses en speciale evenementen waar bezoekers in contact kunnen komen met filmmakers en acteurs. Een uniek festival waar je als filmliefhebber echt bij moet zijn! Brandwachten huren is geregeld en een heetwerkwacht is gelukkig niet nodig, u kunt dus zorgeloos naar deze locatie!

Vestrock

Vestrock is een uniek muziekfestival dat plaatsvindt in Hulst, een historische vestingstad in Zeeland. Dit intieme festival combineert een gevarieerde line-up van nationale en internationale artiesten met de charme van de middeleeuwse stad. Vestrock heeft niet alleen muziekoptredens, maar biedt ook theater, kunst en een speciaal programma voor kinderen, waardoor het een familievriendelijk evenement is. Voor ieder wat wils dus!

Dit zijn slechts enkele van de vele festivals die plaatsvinden in Zeeland. Van muziekfestivals tot culturele evenementen, Zeeland biedt voor ieder wat wils. Dus, als je op zoek bent naar een levendige festivalsfeer, gezelligheid in combinatie met de prachtige omgeving van Zeeland, plan dan je volgende festival uitje naar deze geweldige provincie in Nederland.

« Ga terug