Stichting Dierenwelzijn Walcheren

Foto: Fos Fotografie / Stichting Dierenwelzijn Walcheren

Stichting Dierenwelzijn Walcheren rijdt met een dierenambulance in de regio Walcheren voor alle dieren. Centralisten en chauffeurs staan 24/7 paraat om een dier in nood te helpen.

"Wij rijden voor zieke, gewonde, zwervende (huis)dieren en overleden huisdieren. Dieren die gewond zijn worden eerst naar een dierenarts gebracht. Als er geen baasje bekend is, wordt deze vervolgens naar Dierenasiel Walcheren, de Mikke of Iguana gebracht. Er worden van elk dier foto's gemaakt zodat, als deze een eigenaar blijkt te hebben, deze altijd geïdentificeerd kan worden", aldus de stichting.

Vanwege toerisme in de zomer rijdt er van 1 juni tot 1 oktober een 2e dierenambulance. Deze surveilleert op parkeerterreinen en langs strandopgangen.  De dierenambulance van Stichting Dierenwelzijn Walcheren is 24/7 beschikbaar onder het telefoonnummer: 06-48421717.

« Ga terug