1 file van totaal 2 km

Toegevoegd: 10-02-2010, 09.28 uur
Verschillende glijpartijen zeeland
Door: Daniëlle Gillesse
MIDDELBURG - In de hele provincie is in de nacht en ochtend heel wat sneeuw gevallen. Het winterweer heeft weer voor verschillende glijpartijen gezorgd in Zeeland.

Zo is dit in Ouwekerk, Rilland, Kloetingen en op de A58 bij de vlaketunnel al het geval geweest. Op de kruising Zandvoortseweg-Schotelweg bij Middelburg raakte een bestelbus op zijn kop in een sloot terecht (foto's). Op de Bartelmeetweg in Tholen was een auto tegen een boom gereden.  Op de N59 in Oosterland verloor een vrouw de controle over haar auto waarna deze tegen een andere auto botste.

In Ouwerkerk op de Braamsweg en op de Oostmolenweg in Kloetinge belandden auto's in de sloot.  Op de J. Vermeerstraat in Terneuzen gleden eveneens twee auto's tegen elkaar. Op de Noordhoeksewegeling in Kapelle is een auto in de sloot gegleden.

De Provincie Zeeland verwacht donderdag weer een lading strooizout te krijgen. Momenteel is er nog wel wat zout, maar te weinig om overal te strooien. Daarom worden nu vanwege sneeuwval alleen op belangrijke wegen en calamiteitenroutes gestrooid. Ook de hoofdbusroutes moeten toegankelijk blijven voor het openbaar vervoer. Voor de routes kunt u kijken op de website van de provincie, www.zeeland.nl.

Of de ongevallen van vandaag te maken hebben met het nieuwe, tijdelijke strooibeleid is niet bekend.

Thijs de wit (10-2-2010 om 11:13)
Wat een beleid,je betaald wegenbelasting en gemeentelijke heffingen, en de overheid cq semie overheid heeft zich verkeken op het aanleggen van een zout buffer voor extreme ( nu nog milde winter ). Echt een kruideniers mentaliteit niet te veel voorraad want dat is renteloos kappitaal.
Ossie (10-2-2010 om 10:49)
Kom op zeg natuurlijk heeft dat te maken met het niet strooien!! Het is ook te belachelijk voor woorden,we betalen genoeg dacht ik zo! En er is nog zat strooizout maar vriendjes politiek hé
Danny (10-2-2010 om 10:02)
Net maar eens even na een ritje zeeland dat kaartje uitgedraaid. Er zou 90% van men route gestrooid zijn, maar dat zag er op de weg toch anders uit.
Kobus (10-2-2010 om 10:00)
Hallo zeg, AL EENS GEHOORD SNELHEID AANPASSEN. Vorige week nog iemand die wel 6 maal rond draaide, en dan zegt zo'n meisje ik reed maar 70 km, op die zelfde weg reed ik op dat moment maar 30 km. 's Een kwartiertje eerder vertrekken helpt. JE HOEFT NIET HARD TE LOPEN ALS JE OP TIJD VERTREKT
Mina (10-2-2010 om 09:54)
Het is gewoon belachelijk dat er geen zout meer is ze zijn hier hellemaal niet voor bereid . wat ijgelijk wel zou moeten. maar ja wat weet een gewoone burger he