Gewonden bij woningbrand Vlissingen

Toegevoegd: 19-12-2015, 04.49 uur - Update: 19-12-2015, 12.58 uur
Door: Manfred Berrevoets

VLISSINGEN - Bij een woningbrand in een flatgebouw in Vlissingen zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag twee personen gewond geraakt.

Het incident werd rond 02.30 uur ontdekt. Diverse politie-eenheden gingen snel ter plaatse, evenals de brandweer. Agenten werden door twee bewoners opgewacht, zij waren overstuur en hadden ademhalingsklachten. Ze vertelden dat er op de eerste verdieping in hun keuken brand woedde. Er was een behoorlijke rookontwikkeling in het hele gebouw.

Enkele agenten gingen onmiddellijk het flatgebouw in en alarmeerden de bewoners van het betreffende portiek. De bewoners verlieten hun woning. Een van hen was een baby van bijna een jaar oud. De brandweer bluste vervolgens de brand en kon daarna beginnen om het gebouw te luchten. De baby werd uit voorzorg door ambulancepersoneel onderzocht en daarna door een agent naar de huisartsenpost gebracht. Daar bleek dat alles goed was met de baby.

De twee bewoners zijn voor verder onderzoek met een ambulance naar ziekenhuis in Goes vervoerd. Een kennis van hen ontfermde zich over hun hondjes en bracht deze naar zijn woning. Stichting Salvage kwam ter plaatse voor de verdere afwikkeling van de schade, alsmede de woningbouwvereniging.

Nadat het gebouw gelucht was en de metingen door de brandweer geen bijzonderheden meer opleverden, konden de bewoners weer terug naar hun woning. Uit onderzoek bleek dat de oorzaak van de brand een frietpan was, welke nog op het vuur stond. Deze is men vermoedelijk vergeten uit te doen, waardoor de brand ontstond.

W. Kruit (20-12-2015 om 10:49)
ZZ68, ook een electrische friteuse is geen garantie tegen brandend vet. De thermostaat van een friteuse kan ook defect raken (en dat gebeurt ook regelmatig) en dan gebeurt precies hetzelfde; de temperatuur van het vet komt boven de 200 graden. Vlam in de pan...!
ZZ68 (19-12-2015 om 23:15)
Pfff...sorry hoor! Maar wie heeft er anno 2015/16 nou nog een frietpan die je op het vuur moet zetten?? Kom op nou!!!