Middelburgse reddingsbrigade is Brigade van het jaar

Toegevoegd: 21-05-2006, 01.09 uur
Door: Roland de Jong [Redactie HVZeeland.nl]

MIDDELBURG - De Middelburgse reddingsbrigade, de Van Dixhoornbrigade, is verkozen tot ‘brigade van het jaar 2005’. De voorzitter van de brigade kreeg een oorkonde en een bijbehorende trofee zaterdag uitgereikt tijdens de jaarlijkse algemene ledenvergadering van Reddingsbrigades Nederland, de overkoepelende organisatie van reddingsbrigades in ons land.

De verkiezing voor reddingsbrigade van het jaar vindt plaats nadat door collega brigades uit het hele land inzendingen worden gedaan. De eigen brigade mag echter niet zichzelf opgeven. Wil een reddingsbrigade kans maken op de prijs, dan moet een collega brigade de inzending doen.

Het is niet de eerste keer dat de Middelburgse redders werden ingezonden voor brigade van het jaar. In 1994 werd men ook genomineerd. Toen ging de prijs echter aan de Middelburgers voorbij. Dit jaar waren de Middelburgers de gelukkigen, tot grote blijdschap van de leden van de vereniging.

De Middelburgse brigade heeft de prijs ontvangen omdat zij zich het afgelopen jaar heeft ingezet voor het oprichten van een juniorrampenploeg. Daarmee is de rampenploeg van de Van Dixhoornbrigade nieuw leven ingeblazen. Door het organiseren van drie grote oefeningen werd ook de pers gehaald. De extra publiciteit werd ook als positief punt aangemerkt door de jury van de verkiezing. De laatste keer dat er daadwerkelijk gebruik werd gemaakt van de rampenploeg was bij de overstroming in Limburg in 1995.

Kijk voor meer informatie op de website: http://www.vandixhoornbrigade.nl/

Zie ook: Reddingsbrigades houden oefening op Veerse Meer (17-03-2006)