Geen asbest vrij bij brand in schuurtje

Toegevoegd: 21-08-2016, 18.30 uur - Update: 21-08-2016, 18.43 uur

Door: Roland de Jong

TERNEUZEN - Het is uitgesloten dat bij een brand in een schuurtje in Terneuzen asbest is vrijgekomen. Dat meldt de Veiligheidsregio Zeeland na onderzoek.

De brandweer kreeg even na 17.00 uur een eerste melding binnen over het brandje, dat woedde achter een rijtjeswoning aan de Van der Peijlstraat. De brandweer schaalde binnen enkele minuten op naar middelbrand omdat er kans was op overslag naar andere schuurtjes en de keuken van de woning.

De brandweer wist een gasfles in veiligheid te brengen. Deze is vervolgens gekoeld. Binnen twintig minuten kon het sein 'brand meester' worden gegeven. Volgens de Veiligheidsregio Zeeland is er alleen schade ontstaan in het schuurtje.

In afwachting van nader onderzoek werd de brandgang bij het schuurtje uit voorzorg afgezet. Rond 18.45 uur meldde de Veiligheidsregio Zeeland dat onderzoek aan de dakplaten had uitgewezen dat er geen sprake was van asbesthoudend materiaal.



Reageer op dit bericht

Reacties

Nieuwe reactie plaatsen:

Alle ingestuurde reacties worden voor publicatie door de redactie beoordeeld. De redactie behoudt zich het recht voor om de reactie zonder opgaaf van redenen te weigeren of in te korten. Bij het insturen van een reactie geeft u ons toestemming de ingevoerde persoonsgegevens te verwerken. Lees hier alle regels over het plaatsen van reacties. U mag 750 tekens gebruiken voor uw reactie.

Zelf reageren? Lees hier de spelregels.

Aantal tekens
0 van 750