Duikster onwel bij Zuid Langeweg Dreischor

Toegevoegd: 02-06-2019, 14.11 uur
De duikster is zonder spoed per ambulance afgevoerd naar Goes.
© Foto: Gerard van Helden

DREISCHOR - Bij een duiklocatie in Dreischor is zondag aan het einde van de ochtend een jonge duikster onwel geworden.

Volgens de politie was het slachtoffer een beginnend duiker en was zijn onder water in paniek geraakt. Ze ging hierdoor te snel naar boven. In eerste instantie leek haar situatie oké maar éénmaal op de kant werd ze toch niet lekker en kreeg ze een bloedneus.

De hulpdiensten werden daarom kort voor half twaalf met spoed naar de duikplek aan de Zuid Langeweg gestuurd. De traumahelikopter vloog ook uit maar éénmaal aangekomen bij de locatie kon deze nog voor de landing omdraaien.

De duikster is zonder spoed per ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis in Goes.

@duiker (3-6-2019 om 10:01)
Maar de heli kan wel een arts ter plaatse brengen. Meestal gaat het niet om vervoer van de patiënt per heli maar om snel vervoer van de arts.
Duiker (2-6-2019 om 21:04)
Heel verstandig om de heli terug te sturen. Iemand die een duik ongeval heeft gehad ga je niet in een heli vervoeren.