Man (78) overleden na ongeluk Zuidzande

Toegevoegd: 16-11-2022, 09.18 uur
Het slachtoffer is een inwoner van de gemeente Sluis.
© Foto: Roland de Jong

ZUIDZANDE - De automobilist die gisteren zwaargewond raakte bij een eenzijdig verkeersongeluk in Zuidzande, is overleden. Dat heeft de politie zojuist bekendgemaakt.

Het 78-jarige slachtoffer, afkomstig uit de gemeente Sluis, reed rond 16.30 uur bij de Provincialeweg tegen een boom. Brandweerlieden knipten het portier aan de bestuurderszijde van de auto weg om zo de bestuurder te kunnen bevrijden. Twee ambulanceteams en het team van de Rotterdamse traumahelikopter ontfermden zich over het slachtoffer. De politie meldt vanochtend dat de man echter alsnog aan zijn verwondingen is overleden.

De politie heeft een onderzoek ingesteld naar de toedracht van het ongeval. Medewerkers van de afdeling Verkeer van de Forensische Opsporing hebben ter plaatse sporenonderzoek gedaan. Vanwege het ongeval was de Provincialeweg ter plekke een poos afgesloten voor al het verkeer.

mar (16-11-2022 om 10:15)
Triest, sterkte aan alle betrokkenen en familie, bekenden van de overleden bestuurder.