Overleden persoon gevonden bij zoekactie Graauw

Toegevoegd: 31-10-2023, 20.15 uur

GRAAUW - Tijdens een zoekactie bij buurtschap Zandberg bij Graauw is dinsdagmiddag een stoffelijk overschot aangetroffen. De politie doet onderzoek naar het overlijden.

Een flink aantal hulpverleners werd rond 16.45 uur opgeroepen nadat werd gemeld dat nabij de Standertmolenstraat - Willem Hendrikstraat iemand te water was geraakt. De brandweer kondigde een middel-waterongeval af. Onder meer duikteams, twee tankautospuiten, een hoogwerker en een hulpverleningsvoertuig werden opgeroepen. Ook een traumahelikopter en een droneteam werden gealarmeerd.

Na enige tijd zoeken werd in het water een persoon aangetroffen, zo heeft de Veiligheidsregio Zeeland (VRZ) laten weten. Nadat de persoon op de kant was gebracht, bleek dat men niets meer voor het slachtoffer kon doen. De brandweer plaatse schermen en de politie stelde een onderzoek in. Volgens een politiewoordvoerder wordt vooralsnog niet uitgegaan van een misdrijf of een ongeval. De Forensische Opsporing en de recherche zijn ingeschakeld om definitief uitsluitsel te geven.

mar (31-10-2023 om 20:51)
Sterkte voor betrokkenen en familie en bekenden van de overledene. Triest bericht. RIP