Politie tasert man na brandstichting Vlissingen

Toegevoegd: 20-12-2023, 16.39 uur
De garagebox raakte beschadigd. De garagebox raakte beschadigd.
De garagebox raakte beschadigd.
© Foto: Roland de Jong

VLISSINGEN - De politie heeft woensdagmiddag in Vlissingen iemand getaserd die brand had gesticht. Volgens de politie ging het om iemand met 'onbegrepen gedrag'.

Volgens een politiewoordvoerster kreeg de politie rond 13.15 uur een melding dat een man in een garage aan de Bonenburg zat en daar brand stichtte. Het zou gaan om de garage van een relatie van de man. "Agenten troffen ter plekke een man met onbegrepen gedrag aan", zo vertelt de politie.

Omdat het erop leek dat er brand was gesticht in de garage, werd ook de brandweer opgeroepen. Vervolgens zag de politie zich genoodzaakt de taser te gebruiken. "Omdat agenten geen contact met de verdachte kregen en hij zijn kleding in brand stak, is hij getaserd. Daarna is hij door de ambulancedienst meegenomen voor zorg", zo meldt de politie.

De politie doet nog nader onderzoek naar de brandstichting.

willem (24-12-2023 om 04:44)
goed gedaan door de politie. maar taseren voor onbegrepen gedrag? van die gasten wemelt het in "den haag"
Vlissinger (21-12-2023 om 19:23)
@Rick Roll, ah daar hebben we het bekende anti-politie narcistje Rick Roll weer. Altijd maar de politie in het kwade daglicht stellen omdat je waarschijnlijk zelf iets op je kerfstok hebt. Zielige figuren zijn dat. Gewoon top gehandeld door de politie. Ipv schieten gewoon taseren zodat die persoon (die misschien een gevaar voor zijn of haar omgeving is) te neutraliseren. Je weet nooit of zoiemand bij benadering ineens een wapen pakt dus de politie kiest voor het zekere. Logisch. @Willem, we hebben genoeg links bestuur gehad (slechte verliezers die alles alleen als een democratie beschouwen als ze het zelf mogen beslissen), maar nu gaat het roer eindelijk om naar rechts. Tijd voor betere geestelijke gezondheidszorg. Weg met het bezuinigingen
bram goeree (21-12-2023 om 15:18)
dat er zoveel mensen zijn met ''onbegrepen'' gedrag is waar .maar de oorzaak is niet de toename maar de door de regering uitgeklede hulpverlening .daarom komen die mensen die vroeger geholpen werden nu gewoon zonder hulp op straat te staan .dit is Nederland anno 2023.aan alles tekort .zorg. politie. leraren enz .de verzorging staat is compleet afgebroken de laatste 10 a 15 jaar en ja dan belanden deze mensen op straat .erg genoeg
Waaat (21-12-2023 om 09:44)
In Vlissingen zijn er wel wat mensen waar je recht voor kan gaan staan en tegen kan praten... ze horen en zeggen niks en willen ook niks zien.
Rick Roll (21-12-2023 om 07:48)
Weten jullie het argument nog? 'Een taser is een alternatief voor een vuurwapen' maar ondertussen gebruikt de politie tasers voor letterlijk alles. Authoritair en incompetent, zo kennen we de politie weer.
Willem (20-12-2023 om 19:31)
Vroeger noemde men het beestje bij de naam, als je nu onder invloed van de shit bent heet dat onbegrepen omdat nu die zooi legaal in opdracht van de Nederlandse Staat wordt verstrekt moet je het een andere naam geven. Onbegrepen gedrag wordt "normaal" in dit land zonder strafrecht en fatsoenlijk bestuur.