1 file van totaal 3 km

Dode bij botsing met lijnbus in Heinkenszand

Toegevoegd: 16-04-2024, 12.56 uur - Update: 16-04-2024, 18.59 uur

HEINKENSZAND - In Heinkenszand heeft dinsdag aan het einde van de ochtend een ernstig verkeersongeluk plaatsgevonden. Hierbij is een man om het leven gekomen, zo bevestigt de politie.

Bij de kruising van de Eendvogelstraat en de Heinkenszandseweg (N667) kwamen kort voor 11.00 uur een lijnbus en een personenauto frontaal met elkaar in botsing. Na de melding werden onder meer een traumahelikopter en de brandweer gealarmeerd. Het traumateam werd uiteindelijk niet ingezet. De brandweer heeft het beknelde slachtoffer bevrijd.

Volgens de politie gebeurde het ongeluk doordat de bestuurder van de auto onwel werd. Het slachtoffer overleed ter plaatse. De politie heeft de nabestaanden inmiddels op de hoogte gebracht. In de bus zaten geen passagiers. De chauffeur bleef voor zover bekend ongedeerd.

Vanwege het ongeval werd de N667 tijdelijk afgesloten tussen de kruising met de Dorpsstraat en rotonde Westdijk. Dit vanwege forensisch onderzoek. De weg kom uiteindelijk rond 15.30 uur weer wordt vrijgegeven.

Anoniem (16-4-2024 om 22:43)
Ik wens de nabestaande veel sterkte toe met het groot verlies. Ook de buschauffeur veel sterkte toe.
Mar (16-4-2024 om 15:35)
Tragisch ook bij dit ongeval een overledene. Nog een geluk dat niet een hele bus met passagiers dit moest meemaken. Sterkte voor de bestuurder van de bus, hulpdiensten en familie en bekenden van de overleden persoon.
Anoniem (16-4-2024 om 15:10)
Het was nog maar net gebeurd toen ik er langskwam, direct gestopt en de buschauffeur gevraagd of 112 al was gebeld, dat was nog niet het geval dus direct gedaan. Wellicht als troost voor de nabestaanden: het slachtoffer bewoog niet en was zo te zien volledig buiten bewustzijn dus heeft hopelijk niet geleden.