Slachtoffer gevonden bij zoekactie Grevelingenmeer

Toegevoegd: 15-06-2024, 22.16 uur - Update: 15-06-2024, 22.39 uur

BRUINISSE - Tijdens de grote zoekactie op het Grevelingenmeer bij Bruinisse is zaterdagavond het stoffelijk overschot gevonden van de vermiste surfer waarnaar werd gezocht. Dat heeft de politie inmiddels bevestigd.

Op het Grevelingenmeer werd sinds 17.10 uur gezocht nadat surfuitrusting was gevonden. Tijdens de zoekactie bleek de eigenaar van de gevonden spullen, een 51-jarige man, vermist te zijn. Onder meer een Kustwachthelikopter en een helikopter van de politie zochten mee. Op het water zochten boten van onder andere de KNRM en de politie naar het slachtoffer.

​Omstreeks 21.00 uur werd tijdens het zoeken gemeld dat aan de zijde van Battenoord iemand in het water zou liggen. Hierop zetten onder meer de Kustwachthelikopter en de KNRM-reddingboot Griend koers naar de opgegeven locatie. Volgens de brandweer werd ter plekke inderdaad een persoon aangetroffen, waarop de verdere zoekactie werd beëindigd.

De politie heeft rond 22.35 uur bevestigd dat het gaat om de vermiste surfer. Waardoor hij precies om het leven is gekomen, wordt nog onderzocht.

S (17-6-2024 om 09:58)
Wat een tragische afloop van de zoektocht. Gecondoleerd en heel veel sterkte voor de nabestaanden van deze (te jong overleden) meneer. Sterkte ook voor de hulpverleners.
Ik (16-6-2024 om 07:53)
Ik wens allen heel veel sterkte toe!
Drica (16-6-2024 om 00:40)
RIP... Maar stond er niet teveel wind op de fiets hield ik het nauwelijks langs het water.. Dank en sterkte in de nabespreking/werking voor de leden van de hulpdiensten die erbij waren