Geen files

Zeeuwse deelname aan landelijke finale

Toegevoegd: 17-09-2007, 02.51 uur

SOMMELSDIJK - De brandweerploegen van Wemeldinge en 's-Gravenpolder hebben zaterdag deelgenomen aan de landelijke finales 'Hoge druk'  in het Zuid-Hollandse Sommelsdijk. Geen van de ploegen belandde op het erepodium.

De wedstrijdleiding had een baan uitgezet waarop sprake was van een binnenbrand in een oud garagebedrijf. Tijdens het aanrijden kregen de voertuigen door dat er nog mensen in het pand aanwezig waren. Ter plaatse werden de blusploegen opgevangen door de melder, die direct een goede omschrijving kon geven van de situatie.

Slachtoffers
Na een snelle verkenning kon worden geconstateerd dat het pand was onderverdeeld in twee ruimtes. Eén slachtoffer trok direct de aandacht. Na de redding kon hij vertellen waar zijn collega zich bevond. In een kantoor werd de ander bewusteloos teruggevonden. Ook werd nog een ander gered. Na het blussen van de brand, welke was ontstaan tijdens het afbranden van verf, was de oefening ten einde.

De eerste plaats op de wedstrijd werd behaald door de ploeg van Nieuw-Beijerland. De Zeeuwen eindigen op de zevende ('s-Gravenpolder) en negende (Wemeldinge) plaats. Ondanks het feit dat zij niet op het podium stonden toch een flinke prestatie: het ging immers om een landelijke wedstrijd.